hosting hosting

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » REGULACJA SKŁADU MIESZANKI (PILOT SCREW)

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Regulacja składu mieszanki (pilot screw)

  
Jacek6
18.12.2024 07:38:17
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Opole

Posty: 192 #8235385
Od: 2023-8-27
Czy Wy lub Wasi Mechanicy ustawiacie skład mieszanki tak jak jest to opisane na stronie 5-22 dostępnej w necie serwisówki, czy wykręcacie jak opisano w Clymer o 2 1/4 obrotu każdą i olewacie ?
Efekt zapewne nie jest taki sam.
  
karson
18.12.2024 19:17:50
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Częstochowa

Posty: 166 #8235604
Od: 2020-12-9
Ja stosuję drugi wariant, a na czym polega pierwszy ?
  
Jacek6
18.12.2024 20:44:31
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Opole

Posty: 192 #8235640
Od: 2023-8-27
Zobacz w tej serwisowce o której piszę.

Coś koło tego tam jest:

PIERWSZE OTWARCIE:
'97 G LT 500CICT:
Z wyjątkiem typu California: 1 3/4 obrotu
Typ California: 2 obroty
GL1500CF. Po '97 GL1 SOOCICT:
Z wyjątkiem typu California: 2 1/4 obrotu
Typ California: 2 3/8 obrotu
2. Rozgrzej silnik do temperatury roboczej. Odpal silnik się i jedź przez 10 minut, co jest wystarczające.
3. Zatrzymaj silnik i podłącz obrotomierz zgodnie z instrukcją producenta obrotomierza.
4. Uruchom silnik i wyreguluj obroty biegu jałowego za pomocą śruby ogranicznika przepustnicy.
OBROTY BIEGU JAŁOWEGO: 900+'100 obr./min
5. Obróć każdą śrubę pilotującą o 1/2 odkręcić od ustawienia początkowego.
6. Jeśli prędkość obrotowa silnika wzrasta o 50 obr. lub więcej, odkręcaj każdą śrubę pilota o kolejne 1/2 obrotu, aż
prędkość obrotowa silnika nie wzrośnie.
7. Wyreguluj prędkość biegu jałowego za pomocą śruby ogranicznika przepustnicy.
8. Wkręcaj śrubę pilota gaźnika nr 1, aż prędkość obrotowa silnika spadnie o 50 obr./min
9. Odkręcaj śrubę pilota gaźnika nr 1 o jeden obrót od pozycji uzyskanej w kroku 8.
10. Wyreguluj prędkość biegu jałowego za pomocą śruby ogranicznika przepustnicy.
11. Wykonaj kroki 8, 9 i 10 dla śrub pilota gaźnika nr 2, 3, 4, 5 i 6.
  
karson
18.12.2024 21:48:00
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Częstochowa

Posty: 166 #8235671
Od: 2020-12-9
No nie. Ta opcja ustawiania dla mnie jest zbyt upierdliwa. Ja preferuję proste rozwiązania, czyli 2,1/4 obrotu i ewentualnie sprawdzenie przepływomierzem poszczególne gaźniki ( chodzi o tą samą ilość zasysanego powietrza )

Cyt. Efekt zapewne nie jest taki sam.

Co chcesz przez to powiedzieć ? Domyślam się, że opcja bardziej rozbudowana Twoim zdaniem jest lepsza. Przekonaj mnie

lol
  
Jacek6
18.12.2024 21:58:49
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Opole

Posty: 192 #8235673
Od: 2023-8-27
Nie zamierzam nikogo o niczym przekonywać.

Wakuometrem regulujesz przepływ powietrza, ale nie paliwa.
Śrubą składu mieszanki regulujesz wydatek paliwa do tego powietrza.
Dysze nie są identyczne, choć niby są takie same.
Gaźniki też nie są identyczne, choć są niby takie same.
Przepływ powietrza regulujemy na wakuometrach a nie wykręć śrubkę o ileś obrotów, i z tym nikt nie polemizuje, ale już śrubę składu mieszanki olewamy, bo wystarczy 2 i 1/4 obrotu.
No nie, opisaną w serwisówce Hondy metodą precyzyjnie reguluje się ilość paliwa dla każdego gaźnika/cylindra z osobna.
  
karson
19.12.2024 02:10:32
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Częstochowa

Posty: 166 #8235692
Od: 2020-12-9


Ilość edycji wpisu: 2
Kiedyś, gdy byłem jeszcze bardzo przejęty w serwisowaniu tych gaźników użyłem właśnie tej świecy.
Przy ustawieniu 2,1/4 obrotu było spoko



TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ FILMY » DARMOWA REJESTRACJA




Na dzień dzisiejszy co jakiś czas sprawdzam kolor świec.
Przy większych przebiegach prawdopodobnie środkowe cylindry będą wymagały delikatnej korekty. Ja mam w tej chwili 50tyś.km.
  
Jacek6
19.12.2024 07:11:21
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Opole

Posty: 192 #8235717
Od: 2023-8-27
Jeśli gaźniki i dysze są prawie identyczne to 2 1/4 jest prawie spoko.
Ale jak się trafią trochę różne, to zwykłe 2 1/4 może nie być spoko.
  
Marek
19.12.2024 21:16:03
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 672 #8235916
Od: 2017-4-13
Koledzy - na nowych gaźnikach ten pierwszy, skomplikowany sposób stosowany był pewnie tylko w fabryce lub w jakiś super warsztatach na początku dziejów motocykla - uważam że jest super i tak należałoby robić, ale:
Obecnie nie w każdym gaźniku te śruby da się ruszyć. Sam miałem problem z wykręceniem jednej do czyszczenia.
Śruba występuje jako komplet ze sprężynką , podkładką i oringiem gumowym - wymieniał to ktoś na nowe?
A czy wymieniał ktoś na nowe zaworki iglicowe i mierzył szczelinę na pływaku?
Jeżeli nie wyjdzie pomiar to pływaki do wymiany - wymieniał ktoś bo nie wierzę że pomiar wyszedł idealnie?
Przecież od poziomu paliwa w komorze zależą parametry mieszanki.
Dzisiaj zrobienie synchronizacji jest nie lada wyczynem - niektóre gaźniki są już tak wymęczone że każde dotknięcie do śruby obrotów (położenia przepustnicy) zmienia obroty silnika - co tu mówić o składzie mieszanki jak synchronizacji nie można zrobić.
Czyściłem kilkukrotnie gaźniki i uważam że 2i1/4 jest w miarę wystarczające jeżeli wszystkie syfy dobrze odeszły przy myciu/czyszczeniu. Łatwo się kręci jak gaźniki mamy na stole - na pracującym silniku już tak łatwo nie jest - chyba że ktoś ponacina te śruby.
Kolejna rzecz - stan techniczny samego silnika i równe sprężanie - od tego zacząłbym całą diagnostykę i regulację bo jak tutaj są problemy to przekładają się na całą resztę.
Ostatnia rzecz - Najważniejsza - po odkręceniu manety walec idzie jak wściekły i obroty biegu jałowego oraz skład mieszanki przestają mieć znaczenie bardzo szczęśliwy
Miłych przemyśleń
_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
karson
19.12.2024 22:53:30
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Częstochowa

Posty: 166 #8235934
Od: 2020-12-9


Ilość edycji wpisu: 1
    Marek pisze:


    Ostatnia rzecz - Najważniejsza - po odkręceniu manety walec idzie jak wściekły......


I tego się trzymajmy pan zielony

Dodam tylko, że u mnie wszystkie uszczelki, śruby, dysze, itd. zostały wywalone i zastąpione nowymi. Podejrzewam, że motocykl stał z 15-17 lat nie używany. ( stare złom ) płacze
Na dzień dzisiejszy to po prostu petarda pan zielony Nie ma mowy o jakimś falowaniu obrotów, a moneta dwuzłotowa postawiona na pokrywie zaworów nie chce się przewrócić po odkręceniu manety pan zielony

Miłych przemyśleń pan zielonypan zielony
  
Jacek6
20.12.2024 07:06:09
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Opole

Posty: 192 #8235951
Od: 2023-8-27
    Marek pisze:

    Koledzy - na nowych gaźnikach ten pierwszy, skomplikowany sposób stosowany był pewnie tylko w fabryce lub w jakiś super warsztatach na początku dziejów motocykla - uważam że jest super i tak należałoby robić, ale:
    Obecnie nie w każdym gaźniku te śruby da się ruszyć. Sam miałem problem z wykręceniem jednej do czyszczenia.
    Śruba występuje jako komplet ze sprężynką , podkładką i oringiem gumowym - wymieniał to ktoś na nowe?
    A czy wymieniał ktoś na nowe zaworki iglicowe i mierzył szczelinę na pływaku?
    Jeżeli nie wyjdzie pomiar to pływaki do wymiany - wymieniał ktoś bo nie wierzę że pomiar wyszedł idealnie?
    Przecież od poziomu paliwa w komorze zależą parametry mieszanki.
    Dzisiaj zrobienie synchronizacji jest nie lada wyczynem - niektóre gaźniki są już tak wymęczone że każde dotknięcie do śruby obrotów (położenia przepustnicy) zmienia obroty silnika - co tu mówić o składzie mieszanki jak synchronizacji nie można zrobić.
    Czyściłem kilkukrotnie gaźniki i uważam że 2i1/4 jest w miarę wystarczające jeżeli wszystkie syfy dobrze odeszły przy myciu/czyszczeniu. Łatwo się kręci jak gaźniki mamy na stole - na pracującym silniku już tak łatwo nie jest - chyba że ktoś ponacina te śruby.
    Kolejna rzecz - stan techniczny samego silnika i równe sprężanie - od tego zacząłbym całą diagnostykę i regulację bo jak tutaj są problemy to przekładają się na całą resztę.
    Ostatnia rzecz - Najważniejsza - po odkręceniu manety walec idzie jak wściekły i obroty biegu jałowego oraz skład mieszanki przestają mieć znaczenie bardzo szczęśliwy
    Miłych przemyśleń

Moje moto, jak go rok temu kupiłem, miało 8800 mil przebiegu.
Wszystko jest jak nowe.
Nie mam problemów z odkręcaniem śrubek, czy jakąkolwiek regulacją ....
  
Marek
20.12.2024 15:51:12
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Biała Podlaska

Posty: 672 #8236079
Od: 2017-4-13
Nie pozostaje mi nic tylko pogratulować Koledze zadbanego bezawaryjnego motocykla
_________________
VRCC #39900
Nikt nie jest idealny. Chyba że ja.
  
Radek
20.12.2024 21:10:38
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Rybnik

Posty: 153 #8236157
Od: 2014-12-27
Też się pochwalę,moje moto jak kupiłem prawie dwa lata temu miało przebiegu 1370 mil i tak prawie zostało do dziś.
Wszystko też jest jak z fabryki ale co do śrubek gaźnika jeszcze nie doszedłem do tego momentupan zielonypan zielonypan zielonypan zielony
  
karson
20.12.2024 22:08:24
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Częstochowa

Posty: 166 #8236165
Od: 2020-12-9


Ilość edycji wpisu: 1
    Radek pisze:

    Też się pochwalę,moje moto jak kupiłem prawie dwa lata temu miało przebiegu 1370 mil i tak prawie zostało do dziś.
    Wszystko też jest jak z fabryki ale co do śrubek gaźnika jeszcze nie doszedłem do tego momentupan zielonypan zielonypan zielonypan zielony


Zapytam nieśmiało, z którego roku były opony, gdy kupiłeś motocykl ? Był to rok produkcji moto ?
  
Filipek
21.12.2024 11:10:59
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Malbork

Posty: 354 #8236206
Od: 2018-9-25
Bawiłem się gaźnikami rok temu bo zawiesił się zaworek inlał cały czas paliwo do cylindra. Wszytko poszło na stół rozebrane do śrubki. Czyszczenie w mysjce ultradźwiękowej w pracy mam taką możliwość. Krok po kroku sprawdzone zmierzone co opisują w manualu. Pierwszy raz wtedy korzystałem z wakuomera Digi Sync oraz świecy diagnostycznej.Regulacja wg sposobu tego dłuższego i zajęło mi wszystko może z 20 min. Silnik cykanjak pszczółka. Więc myślę że to nie metoda bardziej strach przed kręceniem śrubkami i zabawa przeraża😉,✌,️,
_________________
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
  
karson
21.12.2024 20:40:11
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Częstochowa

Posty: 166 #8236295
Od: 2020-12-9
    Filipek pisze:

    Więc myślę że to nie metoda bardziej strach przed kręceniem śrubkami i zabawa przeraża😉,,✌,,️,,


A ja myślę, że nie ważne kto z kim śpi, ważne aby dzieci były zdrowe. cool
  
Radek
21.12.2024 22:51:25
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Rybnik

Posty: 153 #8236316
Od: 2014-12-27
    karson pisze:

      Radek pisze:

      Też się pochwalę,moje moto jak kupiłem prawie dwa lata temu miało przebiegu 1370 mil i tak prawie zostało do dziś.
      Wszystko też jest jak z fabryki ale co do śrubek gaźnika jeszcze nie doszedłem do tego momentupan zielonypan zielonypan zielonypan zielony


    Zapytam nieśmiało, z którego roku były opony, gdy kupiłeś motocykl ? Był to rok produkcji moto ?



Przypłynął z oponkami z 15 roku całkowicie nowe nie widziały jeszcze drogi i takie pozostały do dziś bardzo szczęśliwy

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » REGULACJA SKŁADU MIESZANKI (PILOT SCREW)

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


hosting hosting hosting hosting hosting