| |
Jacek6 | 18.12.2024 07:38:17 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Opole
Posty: 192 #8235385 Od: 2023-8-27
| Czy Wy lub Wasi Mechanicy ustawiacie skład mieszanki tak jak jest to opisane na stronie 5-22 dostępnej w necie serwisówki, czy wykręcacie jak opisano w Clymer o 2 1/4 obrotu każdą i olewacie ? Efekt zapewne nie jest taki sam. |
| |
karson | 18.12.2024 19:17:50 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Częstochowa
Posty: 166 #8235604 Od: 2020-12-9
| Ja stosuję drugi wariant, a na czym polega pierwszy ? |
| |
Jacek6 | 18.12.2024 20:44:31 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Opole
Posty: 192 #8235640 Od: 2023-8-27
| Zobacz w tej serwisowce o której piszę.
Coś koło tego tam jest:
PIERWSZE OTWARCIE: '97 G LT 500CICT: Z wyjątkiem typu California: 1 3/4 obrotu Typ California: 2 obroty GL1500CF. Po '97 GL1 SOOCICT: Z wyjątkiem typu California: 2 1/4 obrotu Typ California: 2 3/8 obrotu 2. Rozgrzej silnik do temperatury roboczej. Odpal silnik się i jedź przez 10 minut, co jest wystarczające. 3. Zatrzymaj silnik i podłącz obrotomierz zgodnie z instrukcją producenta obrotomierza. 4. Uruchom silnik i wyreguluj obroty biegu jałowego za pomocą śruby ogranicznika przepustnicy. OBROTY BIEGU JAŁOWEGO: 900+'100 obr./min 5. Obróć każdą śrubę pilotującą o 1/2 odkręcić od ustawienia początkowego. 6. Jeśli prędkość obrotowa silnika wzrasta o 50 obr. lub więcej, odkręcaj każdą śrubę pilota o kolejne 1/2 obrotu, aż prędkość obrotowa silnika nie wzrośnie. 7. Wyreguluj prędkość biegu jałowego za pomocą śruby ogranicznika przepustnicy. 8. Wkręcaj śrubę pilota gaźnika nr 1, aż prędkość obrotowa silnika spadnie o 50 obr./min 9. Odkręcaj śrubę pilota gaźnika nr 1 o jeden obrót od pozycji uzyskanej w kroku 8. 10. Wyreguluj prędkość biegu jałowego za pomocą śruby ogranicznika przepustnicy. 11. Wykonaj kroki 8, 9 i 10 dla śrub pilota gaźnika nr 2, 3, 4, 5 i 6. |
| |
karson | 18.12.2024 21:48:00 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Częstochowa
Posty: 166 #8235671 Od: 2020-12-9
| No nie. Ta opcja ustawiania dla mnie jest zbyt upierdliwa. Ja preferuję proste rozwiązania, czyli 2,1/4 obrotu i ewentualnie sprawdzenie przepływomierzem poszczególne gaźniki ( chodzi o tą samą ilość zasysanego powietrza )
Cyt. Efekt zapewne nie jest taki sam.
Co chcesz przez to powiedzieć ? Domyślam się, że opcja bardziej rozbudowana Twoim zdaniem jest lepsza. Przekonaj mnie
|
| |
Jacek6 | 18.12.2024 21:58:49 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Opole
Posty: 192 #8235673 Od: 2023-8-27
| Nie zamierzam nikogo o niczym przekonywać.
Wakuometrem regulujesz przepływ powietrza, ale nie paliwa. Śrubą składu mieszanki regulujesz wydatek paliwa do tego powietrza. Dysze nie są identyczne, choć niby są takie same. Gaźniki też nie są identyczne, choć są niby takie same. Przepływ powietrza regulujemy na wakuometrach a nie wykręć śrubkę o ileś obrotów, i z tym nikt nie polemizuje, ale już śrubę składu mieszanki olewamy, bo wystarczy 2 i 1/4 obrotu. No nie, opisaną w serwisówce Hondy metodą precyzyjnie reguluje się ilość paliwa dla każdego gaźnika/cylindra z osobna. |
| |
karson | 19.12.2024 02:10:32 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Częstochowa
Posty: 166 #8235692 Od: 2020-12-9
Ilość edycji wpisu: 2 | Kiedyś, gdy byłem jeszcze bardzo przejęty w serwisowaniu tych gaźników użyłem właśnie tej świecy. Przy ustawieniu 2,1/4 obrotu było spoko
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ FILMY » DARMOWA REJESTRACJA
Na dzień dzisiejszy co jakiś czas sprawdzam kolor świec. Przy większych przebiegach prawdopodobnie środkowe cylindry będą wymagały delikatnej korekty. Ja mam w tej chwili 50tyś.km. |
| |
Jacek6 | 19.12.2024 07:11:21 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Opole
Posty: 192 #8235717 Od: 2023-8-27
| Jeśli gaźniki i dysze są prawie identyczne to 2 1/4 jest prawie spoko. Ale jak się trafią trochę różne, to zwykłe 2 1/4 może nie być spoko.
|
| |
Marek | 19.12.2024 21:16:03 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 672 #8235916 Od: 2017-4-13
| Koledzy - na nowych gaźnikach ten pierwszy, skomplikowany sposób stosowany był pewnie tylko w fabryce lub w jakiś super warsztatach na początku dziejów motocykla - uważam że jest super i tak należałoby robić, ale: Obecnie nie w każdym gaźniku te śruby da się ruszyć. Sam miałem problem z wykręceniem jednej do czyszczenia. Śruba występuje jako komplet ze sprężynką , podkładką i oringiem gumowym - wymieniał to ktoś na nowe? A czy wymieniał ktoś na nowe zaworki iglicowe i mierzył szczelinę na pływaku? Jeżeli nie wyjdzie pomiar to pływaki do wymiany - wymieniał ktoś bo nie wierzę że pomiar wyszedł idealnie? Przecież od poziomu paliwa w komorze zależą parametry mieszanki. Dzisiaj zrobienie synchronizacji jest nie lada wyczynem - niektóre gaźniki są już tak wymęczone że każde dotknięcie do śruby obrotów (położenia przepustnicy) zmienia obroty silnika - co tu mówić o składzie mieszanki jak synchronizacji nie można zrobić. Czyściłem kilkukrotnie gaźniki i uważam że 2i1/4 jest w miarę wystarczające jeżeli wszystkie syfy dobrze odeszły przy myciu/czyszczeniu. Łatwo się kręci jak gaźniki mamy na stole - na pracującym silniku już tak łatwo nie jest - chyba że ktoś ponacina te śruby. Kolejna rzecz - stan techniczny samego silnika i równe sprężanie - od tego zacząłbym całą diagnostykę i regulację bo jak tutaj są problemy to przekładają się na całą resztę. Ostatnia rzecz - Najważniejsza - po odkręceniu manety walec idzie jak wściekły i obroty biegu jałowego oraz skład mieszanki przestają mieć znaczenie Miłych przemyśleń _________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
karson | 19.12.2024 22:53:30 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Częstochowa
Posty: 166 #8235934 Od: 2020-12-9
Ilość edycji wpisu: 1 |
I tego się trzymajmy
Dodam tylko, że u mnie wszystkie uszczelki, śruby, dysze, itd. zostały wywalone i zastąpione nowymi. Podejrzewam, że motocykl stał z 15-17 lat nie używany. ( stare złom ) Na dzień dzisiejszy to po prostu petarda Nie ma mowy o jakimś falowaniu obrotów, a moneta dwuzłotowa postawiona na pokrywie zaworów nie chce się przewrócić po odkręceniu manety
Miłych przemyśleń |
| |
Jacek6 | 20.12.2024 07:06:09 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Opole
Posty: 192 #8235951 Od: 2023-8-27
| Marek pisze: Koledzy - na nowych gaźnikach ten pierwszy, skomplikowany sposób stosowany był pewnie tylko w fabryce lub w jakiś super warsztatach na początku dziejów motocykla - uważam że jest super i tak należałoby robić, ale: Obecnie nie w każdym gaźniku te śruby da się ruszyć. Sam miałem problem z wykręceniem jednej do czyszczenia. Śruba występuje jako komplet ze sprężynką , podkładką i oringiem gumowym - wymieniał to ktoś na nowe? A czy wymieniał ktoś na nowe zaworki iglicowe i mierzył szczelinę na pływaku? Jeżeli nie wyjdzie pomiar to pływaki do wymiany - wymieniał ktoś bo nie wierzę że pomiar wyszedł idealnie? Przecież od poziomu paliwa w komorze zależą parametry mieszanki. Dzisiaj zrobienie synchronizacji jest nie lada wyczynem - niektóre gaźniki są już tak wymęczone że każde dotknięcie do śruby obrotów (położenia przepustnicy) zmienia obroty silnika - co tu mówić o składzie mieszanki jak synchronizacji nie można zrobić. Czyściłem kilkukrotnie gaźniki i uważam że 2i1/4 jest w miarę wystarczające jeżeli wszystkie syfy dobrze odeszły przy myciu/czyszczeniu. Łatwo się kręci jak gaźniki mamy na stole - na pracującym silniku już tak łatwo nie jest - chyba że ktoś ponacina te śruby. Kolejna rzecz - stan techniczny samego silnika i równe sprężanie - od tego zacząłbym całą diagnostykę i regulację bo jak tutaj są problemy to przekładają się na całą resztę. Ostatnia rzecz - Najważniejsza - po odkręceniu manety walec idzie jak wściekły i obroty biegu jałowego oraz skład mieszanki przestają mieć znaczenie Miłych przemyśleń
Moje moto, jak go rok temu kupiłem, miało 8800 mil przebiegu. Wszystko jest jak nowe. Nie mam problemów z odkręcaniem śrubek, czy jakąkolwiek regulacją .... |
| |
Marek | 20.12.2024 15:51:12 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 672 #8236079 Od: 2017-4-13
| Nie pozostaje mi nic tylko pogratulować Koledze zadbanego bezawaryjnego motocykla _________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
Radek | 20.12.2024 21:10:38 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Rybnik
Posty: 153 #8236157 Od: 2014-12-27
| Też się pochwalę,moje moto jak kupiłem prawie dwa lata temu miało przebiegu 1370 mil i tak prawie zostało do dziś. Wszystko też jest jak z fabryki ale co do śrubek gaźnika jeszcze nie doszedłem do tego momentu |
| |
karson | 20.12.2024 22:08:24 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Częstochowa
Posty: 166 #8236165 Od: 2020-12-9
Ilość edycji wpisu: 1 |
Zapytam nieśmiało, z którego roku były opony, gdy kupiłeś motocykl ? Był to rok produkcji moto ? |
| |
Filipek | 21.12.2024 11:10:59 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Malbork
Posty: 354 #8236206 Od: 2018-9-25
| Bawiłem się gaźnikami rok temu bo zawiesił się zaworek inlał cały czas paliwo do cylindra. Wszytko poszło na stół rozebrane do śrubki. Czyszczenie w mysjce ultradźwiękowej w pracy mam taką możliwość. Krok po kroku sprawdzone zmierzone co opisują w manualu. Pierwszy raz wtedy korzystałem z wakuomera Digi Sync oraz świecy diagnostycznej.Regulacja wg sposobu tego dłuższego i zajęło mi wszystko może z 20 min. Silnik cykanjak pszczółka. Więc myślę że to nie metoda bardziej strach przed kręceniem śrubkami i zabawa przeraża😉,✌,️, _________________ "Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie." |
| |
karson | 21.12.2024 20:40:11 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Częstochowa
Posty: 166 #8236295 Od: 2020-12-9
| Filipek pisze:
Więc myślę że to nie metoda bardziej strach przed kręceniem śrubkami i zabawa przeraża😉,,✌,,️,,
A ja myślę, że nie ważne kto z kim śpi, ważne aby dzieci były zdrowe. |
| |
Radek | 21.12.2024 22:51:25 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Rybnik
Posty: 153 #8236316 Od: 2014-12-27
| karson pisze:
Zapytam nieśmiało, z którego roku były opony, gdy kupiłeś motocykl ? Był to rok produkcji moto ?
Przypłynął z oponkami z 15 roku całkowicie nowe nie widziały jeszcze drogi i takie pozostały do dziś |