| |
zeza | 14.07.2021 19:41:54 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Górny Śląsk
Posty: 192 #7842007 Od: 2019-9-12
| Niby w zasadzie wszystko wiadomo. Ogólnie, wstępnie napinamy sprężynę. Im cięższy motocyklista i bagaż, ustawienie idzie w górę. U mnie niektóre numerki "zniknęły". Strzałka co dziwne, przylepiona była od strony koła. Teraz chciałem ustawić sobie na "5". Kręcąc tą "rurą z dziurami" (zaczynając od 1 do 5) zauważyłem, że rury rozchodzą się. Na 1 cały "ten zestaw wydłużył się" o ok 1,5 cm. Czy ustawię tak ,czy siak, moto tak samo "sprężynuje" Macie jakąś teorię jak to działa? I jak można stwierdzić ,że amory dogorywają? _________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić... |
| |
Filipek | 14.07.2021 22:30:46 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Malbork
Posty: 354 #7842063 Od: 2018-9-25
| Rozumie że robiłeś jak instrukcja nakazuje tj. ZAWIESZENIE Zawieszenie tylne Napięcie wstępne sprężyny: Amortyzator ma 5 położeń regulacji ustawienia twardości dla różnych warunków jazdy. Aby ustawić twardość należy posłużyć się kluczem hakowym. Każdy z amortyzatorów ma 5 położeń regulacji ustawienia twardości dla różnych warunków jazdy. Aby ustawić twardość należy posłużyć się kluczem hakowym. Zawsze przestawiaj kolejno o jedną pozycję w porządku 1-2-3-4-5 lub 5-4-3-2-1. Próba przestawienia bezpośrednio z 1 na 5 lub z 5 na 1 może uszkodzić amortyzator. Pozycja 1 odpowiada małemu obciążeniu motocykla i równym nawierzchniom, pozycje 2 do 5 odpowiednio zwiększają napięcie wstępne sprężyny dla większych obciążeń. Ustawienie obu amortyzatorów powinno być zawsze takie samo. Standardową pozycją jest 2. Ogólnie ten amortyzator nie będzie się dużo rozchodził on poorostu z.ienia tylko napięcie sprężyny a skręcając go o 1.5 cm to już jest dużo
_________________ "Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie." |
| |
zeza | 15.07.2021 15:00:04 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Górny Śląsk
Posty: 192 #7842239 Od: 2019-9-12
| No tak, tylko jak nie wiesz na jakim numerku jesteś, kręcisz dalej. Niestety, chyba nie ja jeden przewaliłem z 5 na 1 Dowiedziałem się, że: zmieniając numerki na wyższe, nie utwardzamy zawieszenia, tylko zmieniamy położenie dociążonego motocykla. Przy większym obciążeniu motocykl siada, i powinno się go podnieść do środka zakresu amortyzatora. Chyba wtedy motocykl stoi wyżej w zawieszeniu, przez co ma większy skok i nie dobija. _________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić... |
| |
Filipek | 15.07.2021 22:55:59 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Malbork
Posty: 354 #7842349 Od: 2018-9-25
| No ciężko to wytłumaczyć żebyś zrobił dobrze _________________ "Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie." |
| |
Filipek | 15.07.2021 23:04:48 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Malbork
Posty: 354 #7842352 Od: 2018-9-25
| Jak stoisz przodemmdo amorka to z prawej masz 1 z lewej 5. Każdy obrót to przeskakuje o 1 Masz sklejkę z instrukcji
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
_________________ "Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie." |
| |
Tomaz | 02.08.2021 11:30:04 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Kalisz
Posty: 53 #7847591 Od: 2021-6-15
| Moje progresy umarły śmiercią naturalna,tegoroczny urlop jeszcze na nich pojechałem (i tak nie zdążył bym zamówić nowych) ale nie było przyjemnie na większych zapadnieciach drogi. Teraz sam stoję przed wyborem co zrobić,regeneracja bez sensu(chyba) oryginały od interstate kosztują majątek tak jak nowe akcesoryjne. Co robić? |
| |
Grzegorz | 02.08.2021 12:21:06 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1754 #7847607 Od: 2014-10-8
| Tomaz pisze:
Moje progresy umarły śmiercią naturalna,tegoroczny urlop jeszcze na nich pojechałem (i tak nie zdążył bym zamówić nowych) ale nie było przyjemnie na większych zapadnieciach drogi. Teraz sam stoję przed wyborem co zrobić,regeneracja bez sensu(chyba) oryginały od interstate kosztują majątek tak jak nowe akcesoryjne. Co robić?
Jeżeli interesują Cię oryginalne amortyzatory, to zamiast wydawać 4500 zł w serwisie, mogę Ci takowe zaproponować za znacznie niższą cenę, bo 2750 zł. Amortyzatory są praktycznie zupełnie nowe, z przebiegiem zaledwie 940 mil ! Gwarantuję Ci, że bez stresów przejeździsz na nich kolejne 10 (lub więcej) lat...bo, co oryginał to oryginał ! Przy kupnie używanych, oryginalnych amortyzatorów trzeba szczególnie zwracać uwagę na rdzę w dolnej części jego mocowania. Najczęściej, uszkodzenia w Valkyrie oraz w VTX-ach polegają na oderwaniu dolnego ucha od amortyzatora. Zdecydowana większość klientów kupiła u mnie oryginalne amortyzatory nie z powodu ich zużycia a właśnie urwanego mocowania. Dlatego przestrzegam, bo rynek jest pełen używanych oryginałów za 50, 70 czy 100 USD, ale te amortyzatory nadają się od razu na złom !!!
Jeżeli nie masz ciśnienia z zakupem, to do 10 dni będę miał kolejny komplet ładnych, oryginalnych amortyzatorów. Będą po większym przebiegu, ale tańsze. _________________ GRZEGORZ VRCC #25500
|
| |
Tomaz | 03.08.2021 10:53:55 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Kalisz
Posty: 53 #7847844 Od: 2021-6-15
| Dzieki,pomysle,odezwe sie w rabies potrzebt |