| |
Daniel | 10.03.2015 00:05:55 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Gdynia
Posty: 341 #2063412 Od: 2015-3-8
| Na pewno w internecie gdzieś są informacje na ten temat ale czemu nie miały być i tu.
Moje pytania dotyczą kranika. Zakręcać nie zakręcać na postoju dajmy na to 40 minutowym? Do kranika jest podłączony drugi wężyk o mniejszej średnicy czy to podciśnienie?
Zauważyłem że nie ma dodatkowego filtra paliwa pod zbiornikiem (jest jeden w samym zbiorniku ale chyba niewymienny). Na allegro kupiłem coś takiego
http://www.mototourinc.com/images/products/5-602.jpg
na wężyk 10 mm. W Vmaxie jest do tego dwu centymetrowy gumowy uchwyt nasunięty na centymetrowej szerokości blaszkę przyspawaną do ramy
http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqF,!lsE2FV86FLwBNrIUmyomw~~_35.JPG
czy w Valkyri jest przygotowane miejsce pod filtr czy trzeba samemu coś wyrzeźbić? _________________ Kierowco patrz w lusterka - motocyklistki są wszędzie ,)
|
| |
EMIL | 10.03.2015 06:31:48 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 56 #2063488 Od: 2014-10-11
| Witam!jeśli chodzi o kranik w mojej Valkyri nigdy go nie zakręcam nawet na sezon zimowy i zawsze mam go ustawionego na rezerwę,co do przewodów niewiem |
| |
sloma | 10.03.2015 07:32:21 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Częstochowa
Posty: 141 #2063525 Od: 2014-10-22
| ja miałem zamontowany przed kranikiem dodatkowy filtr paliwa , natomiast zamykałem tylko wtedy jak np. odstawiałem moto na tydzień czy dwa tygodnie , poza tym nie zamykałem , miałem w pozycji "on' _________________ Pozdrawiam Słoma |
| |
Daro | 10.03.2015 09:53:34 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 283 #2063619 Od: 2014-10-13
| Zakręcanie kranika podczas dłuższego postoju (kilka dni i dłużej) jest zalecane ale nie konieczne. Na zimę zostawiam w pozycji OFF (najlepiej przestawić na OFF, poczekać aż sam zgaśnie - wypali się paliwo z gaźników)... Co do filtra - polecam taki patent:
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
- masz szybkozłączkę do wypinania podczas zdejmowania zbiornika i dodatkowy filtr. Filtr w zbiorniku jest wymienny ale to już grubsza operacja i nie zawsze konieczna...chyba, że masz zamulony zbiornik... |
| |
Grzegorz | 10.03.2015 23:18:01 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1753 #2064225 Od: 2014-10-8
| A ja akurat mam odruch zamykania kranika przy każdym postoju - skoro mu zrobili taką funkcję I na swoim przykładzie chcę wszystkich przestrzec na jeżdżeniu z kranikiem ustawionym non stop na rezerwie. Ja przez taką lekkomyślność stanąłem na drodze i musiałem się prosić o benzynę. Oczywiście ta przestroga dotyczy tylko Standarda lub Tourera bo te modele nie mają żadnej kontrolki rezerwy i jedyną informacją jest własnie przełączenie kranika na rezerwę co oznacza, że zostało nam jeszcze 4,3 litra w baku.
_________________ GRZEGORZ VRCC #25500
|
| |
Baca | 11.03.2015 19:54:18 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński
Posty: 894 #2064951 Od: 2014-10-11
| Z tego co pamiętam ,pierwsze modele Valkyrii nie posiadały kraników paliwa sterowanych podciśnieniowo . Wtedy zdarzały się niepodzianki typu paliwo nalane do cylindra i przy zapłonie ...to już można sobie dośpiewać . Większość posiada już kraniki połączone wężykiem z kolektorem dolotowym i bez podciśnienia nima i nima paliwa . Ja również stosowałem zasadę : skoro jest to zamykam co nie oznacza ,że czasami nie zapomniałem ....i też nic się nie dzieje Grzesiu oprócz Ciebie było jeszcze parę takich .... no jak ich nazwać zagapionych .... Podobna historia ale w drugą stronę to zaciśnięty wężyk do odpowietrzenia zbiornika paliwa . Często się zdarza przy zakładaniu zbiornika . Moto jedzie kawałek i staje , po odkręceniu korka paliwa i wyrównaniu ciśnienia znowu odpala i jedzie ...kawałek i tak dalej . _________________ Pozdrawiam Baca #27872
Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą ! |
| |
hansklos | 01.08.2020 22:03:35 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: ORZYSZ
Posty: 44 #5528658 Od: 2020-2-2
| Witam od jakiegos czasu mam przeciek z kranika ściągałem zbiornik kilka razy, rozkręcałem kranik nic nie cieknie po zamontowaniu i odpaleniu q nastepnie zgaszeniu motocykla zaczyna cieknąć z dolnej części kranika jest tam taki mały cypek i własnie z niego co jakiś czas nastepuje wyciek ,membramy w kraniku całe,może za miękkie ? Ktoś coś podpowie jaka to przyczyna |
| |
hansklos | 03.08.2020 21:18:13 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: ORZYSZ
Posty: 44 #5545694 Od: 2020-2-2
| Witam kolegów jak by ktoś pytał i miał taki problem jak u mnie to zapraszam do rozmowy znalazłem przyczynę cieknięcia dziki dla Mirka z Ełku który pożyczył oring kranika ale to nie było to, ale podpowiedź z żarówką to trafiony cel .Pozdrawiam kolegów Dzięki Mirek |
| |
Sokol | 04.08.2020 09:11:57 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Andrychów
Posty: 507 #5550233 Od: 2020-3-15
| kranik i żarówka to jest dopiero zagadka _________________ Sokół THE WORLD IS FLAT Falcon VRCC#40307 |
| |
hansklos | 04.08.2020 20:30:50 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: ORZYSZ
Posty: 44 #5554438 Od: 2020-2-2
| No widzisz zagadka kilka razy zdejmowałem zbiornik i odkręcałem kranik |
| |
Heros | 05.08.2020 22:03:13 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Nidzica
Posty: 97 #5564804 Od: 2020-6-17
| Cześć czy w kraniku na on jest jedna dłuższa rurka a na rezerwie krótsza tak jak we wszystkich moto zbiornikach ? bo ostatnio liczyłem że przełączę na rezerwę i dojadę a tu dupa musiałem sępić o litr wachy ale przynajmniej dowiedziałem się że rezerwy nie mam bo chyba pan Edzio rurkę uciął |
| |
Grzegorz | 06.08.2020 00:05:36 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1753 #5565671 Od: 2014-10-8
|
Ogólnie można tak powiedzieć, że OEM kranik w Valkyrie działa na zasadzie dwóch rurek, choć tak na prawdę jest tylko jedna rurka Jak zdejmiesz z metalowej rurki tą plastikową siateczkę filtrującą to zobaczysz w dnie drugi otwór. Czyli w pozycji ON paliwo przelewa się przez metalową rurkę a w pozycji RES opływa tą rurkę i nadal filtrowane prze siateczkę wpływa do otworu w dnie - ot i cała tajemnica jednej rurki Więc pan Edzio nic Ci nie obciął a prawdopodobnie źle ustawił tą chromowaną tarczę z opisem i miałeś w czasie jazdy ustawiony non stop kranik na rezerwę, więc wypaliłeś całe paliwo w baku bez wcześniejszej informacji o konieczności przejścia na rezerwę. Poprawne ustawienie przełącznika jest następujące, - pionowo w górę RES - poziomo w stronę przodu motocykla OFF - pionowo w dół ON I do tych pozycji musisz ustawić tą chromowaną tarczę. Sam przełącznik jeśli jest poprawnie zamontowany to ma się poruszać tylko w lewo między godziną 6-9-12. Pisząc o poprawnym zamontowaniu przełącznika mam na myśli to, że teoretycznie nie można go założyć źle, bo na końcu jego rurki oraz na wypuście z kranika są prowadnice określające jego położenie, po prostu otwór nie jest okrągły a w kształcie omegi.
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
_________________ GRZEGORZ VRCC #25500
|
| |
hansklos | 06.08.2020 08:08:35 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: ORZYSZ
Posty: 44 #5568324 Od: 2020-2-2
| Witam tak właśnie jest jak opisuje Grzegorz, ustaw tylko dobrze przełącznik RES OF ON przekręć w dół /ostrą / część przełącznika i dokręć śrubę wewnątrz tego przełącznika wtedy będzie OK proponuję wymienić membrany w kraniku, gołym okiem widać że całe ale weź wieczorem zapal żarówkę i przystaw je do niej wtedy zobaczysz czy nie ma prześwitów ot cała tajemnica z żarówką pozdrowionka |
| |
Sokol | 06.08.2020 10:44:40 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Andrychów
Posty: 507 #5569131 Od: 2020-3-15
| aaa taka tajemnica żarówki _________________ Sokół THE WORLD IS FLAT Falcon VRCC#40307 |
| |
Heros | 06.08.2020 22:47:21 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Nidzica
Posty: 97 #5573397 Od: 2020-6-17
|
Grzesiu wszystko tak jak mówisz ale ja miałem na myśli tą jedna rurkę że jest obcięta bo kranik działa tak jak to opisujesz na dole ON środek OF i góra RES . Ale z chwilą jak ktoś ta rurkę obrąbał to już rezerwy nie ma |
| |
Sokol | 06.08.2020 22:55:32 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Andrychów
Posty: 507 #5573428 Od: 2020-3-15
Ilość edycji wpisu: 1 | bez rurki masz cały czas rezerwę czyli paliwo się kończy i nie ma już opcji jazdy dalej. Tak na logikę pytanie: czemu ma służyć demontaż rurki????????? _________________ Sokół THE WORLD IS FLAT Falcon VRCC#40307 |
| |
Grzegorz | 06.08.2020 23:39:01 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1753 #5573685 Od: 2014-10-8
Ilość edycji wpisu: 1 | Jurku, Ale tak tylko przypuszczasz, że nie masz tej rurki czy odkręcałeś kranik i sam widziałeś że jest obcięta ? Jeśli faktycznie jej nie ma, to nie masz również tej siateczki filtrującej paliwo, więc jak najszybciej kup sobie nowy kranik bo za chwilę będziesz musiał grzebać w gaźnikach Jeszcze jest ewentualnie taka opcja, że ta rurka po prostu jest mocno skorodowana i ma dziury co by również tłumaczyło brak informacji o rezerwie. _________________ GRZEGORZ VRCC #25500
|
| |
Sokol | 07.08.2020 09:41:33 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Andrychów
Posty: 507 #5576967 Od: 2020-3-15
| Grzegorz pisze: Jurku, Ale tak tylko przypuszczasz, że nie masz tej rurki czy odkręcałeś kranik i sam widziałeś że jest obcięta ? Jeśli faktycznie jej nie ma, to nie masz również tej siateczki filtrującej paliwo, więc jak najszybciej kup sobie nowy kranik bo za chwilę będziesz musiał grzebać w gaźnikach Jeszcze jest ewentualnie taka opcja, że ta rurka po prostu jest mocno skorodowana i ma dziury co by również tłumaczyło brak informacji o rezerwie.
Grześku to problem Herosa,u mnie jest rurka siateczka i jeszcze wstawiłem filtr przepływowy _________________ Sokół THE WORLD IS FLAT Falcon VRCC#40307 |
| |
Grzegorz | 07.08.2020 11:58:02 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1753 #5577779 Od: 2014-10-8
| No wiem, dlatego napisałem Jurku a nie Jarku _________________ GRZEGORZ VRCC #25500
|
| |
Sokol | 07.08.2020 14:17:20 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Andrychów
Posty: 507 #5578566 Od: 2020-3-15
| no faktycznie przepraszam kuźwa już chyba niedowidzę SKS _________________ Sokół THE WORLD IS FLAT Falcon VRCC#40307 |