OEM paski rozrządu | |
| | Grzegorz | 14.03.2024 15:37:06 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1753 #8162760 Od: 2014-10-8
| karson pisze:
Nie,nie serwisuje w ASO Hondy.
Skoro nie masz w tym temacie żadnego doświadczenia, to na jakiej podstawie uważasz, że moja opinia o autoryzowanych serwisach Hondy jest mocno odklejona od rzeczywistości ? _________________ GRZEGORZ VRCC #25500
| | | Sokol | 14.03.2024 15:54:08 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Andrychów
Posty: 507 #8162764 Od: 2020-3-15
| [quote=Jacek6][quote=Sokol]Jacek6 pisze: Sokol pisze:
interwał na paski to 160000km lub 10lat oczywiście oryginał Honda , większość Valkyriowców wymienia z racji czasookresu
Podaj źródło mówiące o 10 latach.
nie pamiętam gdzie to wyczytałem ale tak mi utkwiło w pamięci [/quote]
I tak się rodzą legendy :-) :-)[/quote]
tak na szybko coś znalazłem na potwierdzenie tego co pisałem https://swiatmotocykli.pl/uzywane/redakcjasm/honda-valkyrie-f6c-po-100-tys-km-zaproszenie-do-valca/ _________________ Sokół THE WORLD IS FLAT Falcon VRCC#40307 | | | Jacek6 | 14.03.2024 17:52:31 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Opole
Posty: 192 #8162797 Od: 2023-8-27
| [quote=Sokol][quote=Jacek6][quote=Sokol]Jacek6 pisze: Sokol pisze:
interwał na paski to 160000km lub 10lat oczywiście oryginał Honda , większość Valkyriowców wymienia z racji czasookresu
Podaj źródło mówiące o 10 latach.
nie pamiętam gdzie to wyczytałem ale tak mi utkwiło w pamięci [/quote]
I tak się rodzą legendy :-) :-)[/quote]
tak na szybko coś znalazłem na potwierdzenie tego co pisałem https://swiatmotocykli.pl/uzywane/redakcjasm/honda-valkyrie-f6c-po-100-tys-km-zaproszenie-do-valca/[/quote] Gdzie tam jest coś o 10 latach ? | | | Jacek6 | 14.03.2024 17:53:53 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Opole
Posty: 192 #8162799 Od: 2023-8-27
| Grzegorz pisze: karson pisze:
Nie,nie serwisuje w ASO Hondy.
Skoro nie masz w tym temacie żadnego doświadczenia, to na jakiej podstawie uważasz, że moja opinia o autoryzowanych serwisach Hondy jest mocno odklejona od rzeczywistości ?
Spytaj chociażby w tym ASO Honda moto PL czym smarują wieloklin w tylnej przekładni | | | karson | 14.03.2024 18:30:06 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Częstochowa
Posty: 166 #8162808 Od: 2020-12-9
| Grzegorz pisze:
Skoro nie masz w tym temacie żadnego doświadczenia, to na jakiej podstawie uważasz, że moja opinia o autoryzowanych serwisach Hondy jest mocno odklejona od rzeczywistości ?
Grzegorz To, że nie korzystam z usług ASO nie znaczy, że nie znam warunków pracy w tych warsztatach. Sam pracowałem w ASO Nissana i Mitsubishi i zdaję sobie sprawę jakie są opinie na temat ich usług w Polsce. Są różne. Natomiast w środowisku motocyklowych warsztatów ASO obracam się od ponad 30 lat. Częstochowa to mała mieścina. Warsztaty motocyklowe ASO w porównaniu do samochodowych mają jeszcze gorzej z utrzymaniem wysokiego poziomu usług. Bardzo duża rotacja mechaników. Doświadczeni ludzie odchodzą i zakładają własne warsztaty, a niedoświadczona " młodzież" zostaje. I tyle.
I teraz przechodząc do sedna. Zacytuję Twój wpis: " Uważam, że dla większości autoryzowanych serwisów Hondy (poza USA) nasze motocykle nadal są sporą zagadką i niektórzy mechanicy nadal widzą ten motocykl po raz pierwszy, więc jaką on może mieć wiedzę ? "
Otóż dla mechanika który posiada wiedzę nie ma znaczenia, czy widzi motocykl po raz pierwszy, czy po raz setny. Dla mechanika posiadającego wiedzę Valkyria nie jest żadną zagadką. Jeżeli mechanik posiadający wiedzę będzie wykonywał naprawy zgodnie z zaleceniami producenta to wszystko będzie Ok. I tyle, a doświadczenie to już zupełnie inna bajka. Oczywiście "baranów" w Polsce i USA jest wielu, ale mam pewne podejrzenia, że w USA jest więcej.... | | | Grzegorz | 14.03.2024 22:12:40 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1753 #8162882 Od: 2014-10-8
| karson pisze: Grzegorz pisze:
Skoro nie masz w tym temacie żadnego doświadczenia, to na jakiej podstawie uważasz, że moja opinia o autoryzowanych serwisach Hondy jest mocno odklejona od rzeczywistości ?
Grzegorz To, że nie korzystam z usług ASO nie znaczy, że nie znam warunków pracy w tych warsztatach. Sam pracowałem w ASO Nissana i Mitsubishi i zdaję sobie sprawę jakie są opinie na temat ich usług w Polsce. Są różne. Natomiast w środowisku motocyklowych warsztatów ASO obracam się od ponad 30 lat. Częstochowa to mała mieścina. Warsztaty motocyklowe ASO w porównaniu do samochodowych mają jeszcze gorzej z utrzymaniem wysokiego poziomu usług. Bardzo duża rotacja mechaników. Doświadczeni ludzie odchodzą i zakładają własne warsztaty, a niedoświadczona " młodzież" zostaje. I tyle.
I teraz przechodząc do sedna. Zacytuję Twój wpis: " Uważam, że dla większości autoryzowanych serwisów Hondy (poza USA) nasze motocykle nadal są sporą zagadką i niektórzy mechanicy nadal widzą ten motocykl po raz pierwszy, więc jaką on może mieć wiedzę ? "
Otóż dla mechanika który posiada wiedzę nie ma znaczenia, czy widzi motocykl po raz pierwszy, czy po raz setny. Dla mechanika posiadającego wiedzę Valkyria nie jest żadną zagadką. Jeżeli mechanik posiadający wiedzę będzie wykonywał naprawy zgodnie z zaleceniami producenta to wszystko będzie Ok. I tyle, a doświadczenie to już zupełnie inna bajka. Oczywiście "baranów" w Polsce i USA jest wielu, ale mam pewne podejrzenia, że w USA jest więcej....
Moje doświadczenia są zupełnie odwrotne niż wynika z twojego ostatniego zdania. Mechanicy w Stanach mają ogromną wiedzę nt. Valkyrie, ale to mnie nie dziwi bo przez ich ręce przez te wszystkie lata, przewinęło się kilka jak nie kilkanaście tysięcy sztuk Hondy Valkyrie. Amerykanie bardzo często i chętnie serwisują swoje Valkyrie właśnie w autoryzowanych serwisach. Jest mała grupa użytkowników którzy robią to sami, ale to właśnie ta grupa jest najbardziej aktywna w sieci co sugeruje, że jest odwrotnie. A co do mojej opinii o braku wiedzy mechaników w naszych ASO, to sam potwierdziłeś moje słowa pisząc o dużej ich rotacji, co niestety ma miejsce już od lat. Prowadzę to forum już 10 rok i miałem okazję wysłuchać wielu opowieści kolegów o ich przygodach z mechanikami w naszych ASO i nie były to ani przyjemne ani jednostkowe zdarzenia.
Piszesz, że (...) dla mechanika który posiada wiedzę nie ma znaczenia, czy widzi motocykl po raz pierwszy, czy po raz setny. (...) - no cóż, fajny slogan reklamowy, szkoda tylko, że nie ma to potwierdzenia w rzeczywistości
_________________ GRZEGORZ VRCC #25500
| | | Baca | 15.03.2024 15:24:58 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński
Posty: 894 #8163049 Od: 2014-10-11
Ilość edycji wpisu: 1 | karson pisze: Grzegorz pisze: Jacku, pytasz czy z zaufaniem do serwisów w USA to żartuję ?
Uważam, że dla większości autoryzowanych serwisów Hondy (poza USA) nasze motocykle nadal są sporą zagadką i niektórzy mechanicy nadal widzą ten motocykl po raz pierwszy, więc jaką on może mieć wiedzę ?
A ja uważam, że taka opinia jest mocno odklejona od rzeczywistości. Mało doświadczony mechanik słysząc taką opinie z pewnością by się obraził, ale człowiek, który siedzi w zawodzie dobrych perę lat jedynie uśmiechnął by się pod nosem. Moim zdaniem, Honda którą posiadam pod względem technicznym jest prosta jak budowa cepa, a z tymi paskami rozrządu to cep z pierwszej edycji Oczywiście Nasz silnik różni się od GL1500. Nikt kto chce sprzedać ładnego cruisera nie włoży w ramę takiego pustaka jaki był w GOLDWINGU pod plastikami. Natomiast jeżeli chodzi o Valkyrie Rune i mechanika z ASO to komentarza z mojej strony nie będzie..... Chociaż ten motocykl ma ciekawą historię pod jednym względem. Podobno była to dość droga reklama Hondy. Wróble ćwierkały w tamtym okresie, że Honda do każdej sprzedanej sztuki dokłada niesamowite pieniądze. Krótko mówiąc, Japończycy zrobili ze swoim motocyklem to samo co Niemcy z Porsche 959..... I tak rodzi się legenda
Co do Valkyrii : Do Valkyrii wróciłem po 11 letniej przerwie , więcej z sentymentu niż z konieczności ale gdy biorę się za grzebanie w maszynie zawsze na podorędziu mam serwisówkę ,nie instrukcję obsługi . Na tej podstawie wyjaśniam :
1. paski rozrządu mają podobno przebieg 100 000 mil , podobno bo nigdy tego nie sprawdziłem - na szczęście ,bo serwisówka Hondy F6C podaje ,iż pasek należy wymienić w przypadku odkształcenia kształtu , umownie to nazwę zęba , albo po okresie eksploatacji 5-8 lat . Patrz rozdział silnik . Z tego jednoznacznie wynika ,że i Honda takim wpisem się asekuruje 2. Honda Valkyrie F6C , konstrukcyjnie to ten sam silnik co GW 1500 ale zamiast 2-óch gaźników ma ich 6 . Powód jest prosty ,chodziło o większy moment obrotowy w niższym zakresie obrotów no bo to jest cruiser . Nie chcę podceniać wiedzę mechaników w ASO ale mało który o takim szczególe wie ,bez spojrzenia w serwisówkę . 3. W odróżnieniu od niemieckich produktów - Porche ? ,japończycy najpierw sprawdzają i testują ,poprawiają konstrukcję a dopiero później sprzedają. Zanim powstał GW , sam właściciel Hondy , w tamtym czasie, objechał motocyklem USA ,rozmawiając z motocyklistami jakie są dla nich priorytety a dopiero później zabrali się za konstrukcję i produkcję GW .
Wiem o czym piszę ,po zeszłorocznym doświadczeniu z BMW K1600 . Jasne dzisiejsze podejście producentów motocykli jest zapewne inne niż przed 50-ciu laty ale filozofia produkcji u Hondy jest w tym zakresie niezmienna i niech tak zostanie jak najdłużej , dla dobra nas motocyklistów 8) _________________ Pozdrawiam Baca #27872
Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą ! | | | Jacek6 | 15.03.2024 18:35:07 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Opole
Posty: 192 #8163084 Od: 2023-8-27
| Baca pisze: Na tej podstawie wyjaśniam :
1. paski rozrządu mają podobno przebieg 100 000 mil , podobno bo nigdy tego nie sprawdziłem - na szczęście ,bo serwisówka Hondy F6C podaje ,iż pasek należy wymienić w przypadku odkształcenia kształtu , umownie to nazwę zęba , albo po okresie eksploatacji 5-8 lat . Patrz rozdział silnik . Z tego jednoznacznie wynika ,że i Honda takim wpisem się asekuruje
Którą konkretnie serwisówkę i którą jej stronę masz na myśli ? | | | karson | 15.03.2024 21:37:19 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Częstochowa
Posty: 166 #8163113 Od: 2020-12-9
Ilość edycji wpisu: 1 | Baca pisze:
Co do Valkyrii : Do Valkyrii wróciłem po 11 letniej przerwie , więcej z sentymentu niż z konieczności ale gdy biorę się za grzebanie w maszynie zawsze na podorędziu mam serwisówkę ,nie instrukcję obsługi . Na tej podstawie wyjaśniam :
1. paski rozrządu mają podobno przebieg 100 000 mil , podobno bo nigdy tego nie sprawdziłem - na szczęście ,bo serwisówka Hondy F6C podaje ,iż pasek należy wymienić w przypadku odkształcenia kształtu , umownie to nazwę zęba , albo po okresie eksploatacji 5-8 lat . Patrz rozdział silnik . Z tego jednoznacznie wynika ,że i Honda takim wpisem się asekuruje 2. Honda Valkyrie F6C , konstrukcyjnie to ten sam silnik co GW 1500 ale zamiast 2-óch gaźników ma ich 6 . Powód jest prosty ,chodziło o większy moment obrotowy w niższym zakresie obrotów no bo to jest cruiser . Nie chcę podceniać wiedzę mechaników w ASO ale mało który o takim szczególe wie ,bez spojrzenia w serwisówkę . 3. W odróżnieniu od niemieckich produktów - Porche ? ,japończycy najpierw sprawdzają i testują ,poprawiają konstrukcję a dopiero później sprzedają. Zanim powstał GW , sam właściciel Hondy , w tamtym czasie, objechał motocyklem USA ,rozmawiając z motocyklistami jakie są dla nich priorytety a dopiero później zabrali się za konstrukcję i produkcję GW .
Wiem o czym piszę ,po zeszłorocznym doświadczeniu z BMW K1600 . Jasne dzisiejsze podejście producentów motocykli jest zapewne inne niż przed 50-ciu laty ale filozofia produkcji u Hondy jest w tym zakresie niezmienna i niech tak zostanie jak najdłużej , dla dobra nas motocyklistów 8)
Pełna zgoda w temacie Żaden mechanik nie jest w stanie znać na pamięć wszystkich serwisówek.
1. Asekuracja to podstawa bezpieczeństwa Mój sprzęt trzy lata temu miał przejechane 30 tyś.km. i kręcił się jeszcze na org. paskach. Przy oględzinach paski były Ok. W tej chwili ma 52 tyś. i podjąłem decyzję o wymianie..... 26 lat wystarczy
2. Tutaj mam pewne wątpliwości czy chodziło tylko o moment obrotowy. GW 1500 ma prawie 150Nm a F6C 130Nm Wiem, że każdy z nich osiąga maksymalny moment przy innych obrotach. Walec jest lepszy do setki o 2 sek. ale Honda w podobnym przypadku zastosowała inny myk techniczny. Przykład to Honda Varadero 1000 i VTR 1000 Te same silniki i po dwa gaźniki. Jeden to turystyk, a drugi to sport co dupę urywa. Moim skromnym zdaniem chodziło bardziej o odczucia wizualne, sześć gaźników robi wrażenie na każdym , chodziło również o ilość chromów I jeszcze jedno. Walec nie mógł chyba mieć dwóch gaźników, GW 1500 ma przecież zbiornik chyba pod siedzeniem.
3. https://www.youtube.com/watch?v=ofV0nXMfdDk | | | karson | 15.03.2024 22:08:39 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Częstochowa
Posty: 166 #8163116 Od: 2020-12-9
| Baca pisze:
Wiem o czym piszę ,po zeszłorocznym doświadczeniu z BMW K1600 .
Mógłbyś podzielić się tym doświadczeniem ? Od trzech lat jeżdżę z kumplem który posiada taki motocykl. Znając słabe punkty tego sprzętu można uniknąć kłopotów gdzieś daleko od domu | | | Sokol | 16.03.2024 10:08:22 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Andrychów
Posty: 507 #8163181 Od: 2020-3-15
| Gaźniki w naszych Valcach to jedna różnica między GW ale jeszcze mamy inne wałki rozrządu by lepszego kopa miały _________________ Sokół THE WORLD IS FLAT Falcon VRCC#40307 | | | karson | 16.03.2024 11:13:16 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Częstochowa
Posty: 166 #8163190 Od: 2020-12-9
| Sokol pisze: Gaźniki w naszych Valcach to jedna różnica między GW ale jeszcze mamy inne wałki rozrządu by lepszego kopa miały
Dokładnie tak | | | Baca | 18.03.2024 19:51:50 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński
Posty: 894 #8163789 Od: 2014-10-11
| Hej Jacek , jutro zrobie wpis odnosnie strony serwisowki oraz Karsonowi odnosnie BMK-i ,wlasnie ja sprzedaje i glowe mam troche gdzie indziej _________________ Pozdrawiam Baca #27872
Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą ! | | | karson | 18.03.2024 20:30:22 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Częstochowa
Posty: 166 #8163812 Od: 2020-12-9
| Baca pisze: Hej Jacek , jutro zrobie wpis odnosnie strony serwisowki oraz Karsonowi odnosnie BMK-i ,wlasnie ja sprzedaje i glowe mam troche gdzie indziej
Powodzenia w sprzedaży | | | Baca | 19.03.2024 21:59:01 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński
Posty: 894 #8164120 Od: 2014-10-11
| Jacek , to już drugi raz co zawodzę , tym niemniej to co napisałem o paskach rozrządu nie jest mym wymysłem ale dokładnie to co było w opisie serwisowym . Mam je w języku niemieckim i angielskim , dwukrotnie je ponownie przeleciałem oczyma ale jak na złość ten opis niezauważyłem , nawet w okularach
Karson, co do K1600 GT ,już sprzedany, z przebiegiem 14000 km , pomogło twoje " powodzenie " , dziękuję . Kupiłem ją w lutym 2023 , nową z salonu a po 2000 km silnik padł i tyle , dali nowy silnik ale już utraciłem do niego zaufanie i będzie nowy K1600 B wersja Grand America . Jazdy próbne potwierdziły spokojniejszą pracę silnika , bez objawów ten typ tak ma K1600GT . Co do innych walorów tego motocykla to oceniam je bardzo wysoko i dlatego powtórna decyzja na tak , w innej wersji . Tak w skrócie i zwięźle ,), reszta przy piwie ,) _________________ Pozdrawiam Baca #27872
Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą ! | | | Jacek6 | 20.03.2024 07:18:02 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Opole
Posty: 192 #8164162 Od: 2023-8-27
| Hej, wg mnie w żadnej serwisówce do Valca nie ma nic o czasookresie wymiany pasków. Jest tylko przebieg. Żeby była jasność, ja w moim przy przebiegu 8800 mil i 22 latach wymieniłem paski. Bo tak mi lepiej, ale żadna serwisówka nie mówi (przynajmniej ja się na taką nie natknąłem) o czasie a tylko i wyłącznie o przebiegu. | | | karson | 20.03.2024 15:13:57 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Częstochowa
Posty: 166 #8164342 Od: 2020-12-9
| Baca pisze:
Karson, co do K1600 GT ,już sprzedany, z przebiegiem 14000 km , pomogło twoje " powodzenie " , dziękuję . Kupiłem ją w lutym 2023 , nową z salonu a po 2000 km silnik padł i tyle , dali nowy silnik ale już utraciłem do niego zaufanie i będzie nowy K1600 B wersja Grand America . Jazdy próbne potwierdziły spokojniejszą pracę silnika , bez objawów ten typ tak ma K1600GT . Co do innych walorów tego motocykla to oceniam je bardzo wysoko i dlatego powtórna decyzja na tak , w innej wersji . Tak w skrócie i zwięźle ,), reszta przy piwie ,)
Nie ma za co dziękować ale muszę przyznać, że mi zaimponowałeś. Masz jaja Baca! Po takich przygodach kupujesz Moto z tym samym silnikiem.... szacun. Którą wersję wybrałeś?
| | | karson | 20.03.2024 15:37:03 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Częstochowa
Posty: 166 #8164349 Od: 2020-12-9
| Jacek6 pisze:
Hej, wg mnie w żadnej serwisówce do Valca nie ma nic o czasookresie wymiany pasków. Jest tylko przebieg. Żeby była jasność, ja w moim przy przebiegu 8800 mil i 22 latach wymieniłem paski. Bo tak mi lepiej, ale żadna serwisówka nie mówi (przynajmniej ja się na taką nie natknąłem) o czasie a tylko i wyłącznie o przebiegu.
Jacek6 Na jakie paski wymieniłeś? Z logo Hondy, czy inne? | | | Jacek6 | 20.03.2024 18:49:04 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Opole
Posty: 192 #8164397 Od: 2023-8-27
| karson pisze: Jacek6 pisze:
Hej, wg mnie w żadnej serwisówce do Valca nie ma nic o czasookresie wymiany pasków. Jest tylko przebieg. Żeby była jasność, ja w moim przy przebiegu 8800 mil i 22 latach wymieniłem paski. Bo tak mi lepiej, ale żadna serwisówka nie mówi (przynajmniej ja się na taką nie natknąłem) o czasie a tylko i wyłącznie o przebiegu.
Jacek6 Na jakie paski wymieniłeś? Z logo Hondy, czy inne?
Z logo Gates :-) Może 160 kkm nie wytrzymają, ale np. 100kkm wystarczy mi ,-) | | | karson | 20.03.2024 20:02:51 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Częstochowa
Posty: 166 #8164406 Od: 2020-12-9
| Jacek6 pisze:
Z logo Gates :-) Może 160 kkm nie wytrzymają, ale np. 100kkm wystarczy mi ,-)
W takim razie jedziemy na tym samym wózku
|
Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!! |
|