| |
Miras | 23.01.2018 19:12:05 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Ełk
Posty: 89 #2510430 Od: 2015-1-30
| Z całym szacunkiem kolego, lecz " ta rura " to może być Twoje być albo nie być! Nie ryzykuj w używkach jeśli chodzi o podzespół kierowania motocyklem przy tych parametrach i gabarytach. Pozdrawiam |
| |
Baca | 23.01.2018 20:37:50 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński
Posty: 897 #2510469 Od: 2014-10-11
| Poszperaj na naszym forum z poprzednich okresów ,temat był już wałkowany a Grzesiu na pewno podpowie kto i kiedy to było . No laga z 1 mm to już musiał być dobry dzwon !! _________________ Pozdrawiam Baca #27872
Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą ! |
| |
Daniel | 23.01.2018 23:42:29 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Gdynia
Posty: 341 #2510557 Od: 2015-3-8
| Ja bym tak nie histeryzował to że materiał się odkształcił o około 1 mm (wliczając błąd pomiaru)nie dyskwalifikuje tej części do naprawy. Idąc tym tokiem rozumowania trzeba by wymienić ślizgi, półki, łożyska w główce ramy, ba całą ramę bo mikropęknięcia itp.Ja uważam że trzeba pomierzyć ślizgi czy nie są uszkodzone, rurę wyprostują ci w zakładzie prostującym felgi, jak masz nową lagę to nie będzie problemu. Wyprostuj poskładaj przetestuj i nic się nie bój. Najwyżej odpadnie Ci cały przód hehe. ,) _________________ Kierowco patrz w lusterka - motocyklistki są wszędzie ,)
|
| |
Grzegorz | 24.01.2018 04:17:52 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1754 #2510583 Od: 2014-10-8
Ilość edycji wpisu: 1 | Przyznam, że masz pecha, bo te rury bardzo rzadko udaje się pogiąć Valkyrie ma taką swoistą strefę zgniotu, polegającą na tym, że dzięki zawieszeniu upside-down (USD) po uderzeniu przodem w przeszkodę, najpierw mają się zgiąć dolne golenie (te cieńsze rury), następnie pękają spawy na główce ramy, a jeśli uderzenie jest jeszcze mocniejsze, to przednie koło uderza w silnik a dokładniej w pokrywę rozrządu. Czytałem kiedyś, że taki był właśnie zamysł inżynierów z Hondy. Rozmawiając z kolegami, którzy kupili Valkyrie po małych przygodach, potwierdzają, że faktycznie taka właśnie jest kolejność zniszczeń. Na Twoim miejscu, też bym nie panikował tyko spróbował tą rurę wyprostować, jak zasugerował ci Daniel. Tej rury absolutnie nie wolno spawać, ale lekka korekta nie powinna mieć wpływu na bezpieczeństwo.
Co najwyżej po takich informacjach, przyjrzałbym się bardzo dokładnie główce ramy. Sprawdź czy nie masz choćby delikatnego łuszczenia farby na całej długości spawów ? Zobacz czy przypadkiem ktoś już wcześniej nie zamalował tych spawów nową farbą, bo to niestety częsta praktyka zamaskowania wypadku u handlarzy Zobacz też półki (górną i dolną) czy nie ma na nich śladów spawania - jeśli będą, to od spodu. Sprawdź również koniecznie oba dolne golenie (te cieńsze rury) czy są proste, bo to podstawa prawidłowego tłumienia, czyli Twojego bezpieczeństwa. Jeśli będziesz potrzebował jednak nowe, to oczywiście polecam oryginały. Jeżeli jednak będą poza twoimi możliwościami finansowymi, to w Bielsku-Białej jest profesjonalny producent tych rur z homologacją na całą EU. Powodzenia i daj znać jak Ci poszło. _________________ GRZEGORZ VRCC #25500
|
| |
Marek | 24.01.2018 22:28:30 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 674 #2510939 Od: 2017-4-13
| Zapytam trochę przewrotnie - a skąd wiesz że ktoś koła nie wymienił? Temat trudny - Twoja decyzja - założyć nowy lub prostować skrzywiony. Prostowanie rury szczególnie z duraluminium (bo chyba taka jest) jest skomplikowane. W rurze w chwili zginania była druga rura wpływająca na punkt gięcia. Możesz spróbowac wyprostować i pomierzyć bicie i owalność rury. Możesz po prostowaniu zastosować penetranty do sprawdzenia obecności mikropęknięć. Stosujemy w firmie takie metody do sprawdzania części w urządzeniach energetycznych. Jednak w urządzeniach o dużym znaczeniu ruchowym nie dopuszczamy takich napraw. Pytanie jeszcze czy będziesz pewien w 100% tego elementu po naprawie. Swojego Valca kupiłem niby bezwypadkowego, tzw. "clean title", ale widać było jakieś zaprawkowe działania lakiernicze a moto przy 140 zaczyna myszkować po drodze i przednie koło wpada w takie wibracje, że nie mogę go utrzymać. Co jest tego powodem nie wiem do dzisiaj pomimo wielu godzin spędzonych na naprawie. Trudno jest dzisiaj kupić coś sensownego, do jazdy. Z oryginalnym przebiegiem. Córka chce rozpocząć motocyklową przygodę i po oględzinach kilku "laleczek", nówek niesmiganych, bezwypadkowych pozostała tylko opcja kupna nówki z salonu. Tak więc decyzja i tak należy do Ciebie - a my bedziemy kibicować
_________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
Grzegorz | 25.01.2018 01:54:03 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1754 #2510959 Od: 2014-10-8
Ilość edycji wpisu: 2 | gtdrzewo pisze:
Grzegorz pisałeś gdzieś że masz znajomego w serwisie może wiesz ile one kosztują w Polsce? ja znalazłem w UK za około 300funtów.
I jeszcze pytanie z innej beczki, w różnych miejscach na motocyklu tam gdzie trochę lakier się wytarł lub odprysł znajduje żółty cytrynowy kolor i tak mnie zastanawia czy ona miała kiedyś taki kolor czy to tylko taki podkład?
Mogę oczywiście zapytać, ale teraz to już nie wiem o którą rurę mam zapytać ? Dla jasności używanej terminologii, umówmy się, że ta cieńsza rura to goleń dolny, a ta grubsza to goleń górny. Goleń górny jest taki sam na lewą i prawą stronę, a goleń dolny jest inny z lewej a inny z prawej.
Co do cytrynowego koloru, to nie wiem z którego roku masz walca, ale żółty kolor był oryginalnie tylko na rocznikach 1997 / 1998 / 1999 / 2000.
W 1997 to lakierowanie miało nazwę: "Black with Pearl Hot Rod Yellow" i wyglądało tak:
A w 1998 i 1999 nazwa lakieru była: "Blaze Yellow with Pearl Ivory Cream" i tak wyglądała:
I chyba w 2000 roku była jeszcze w sprzedaży Valkyrie jasno żółta z czarnym >> Black with Blaze Yellow ? _________________ GRZEGORZ VRCC #25500
|
| |
Miras | 25.01.2018 11:35:12 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Ełk
Posty: 89 #2511028 Od: 2015-1-30
| Ha, ha, ha ! Zapytam groteskowo. To ile i jakich w końcu Valkyrie posiada tych " goleni " ? |
| |
Daniel | 25.01.2018 11:46:39 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Gdynia
Posty: 341 #2511036 Od: 2015-3-8
| kompendium wiedzy wystarczy kliknąć
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
_________________ Kierowco patrz w lusterka - motocyklistki są wszędzie ,)
|
| |
Baca | 25.01.2018 11:49:12 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński
Posty: 897 #2511038 Od: 2014-10-11
Ilość edycji wpisu: 1 |
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
Chłopaki ,prościej wam będzie pokazać palcem ... Odnośnie prostowania : wszystko można skrzywić i wszystko można wyprostować - należy tylko wiedzieć jak ?? W tym wypadku jestem sceptyczny co do wyniku działania pod prasą ? Macie do dyspozycji przeciągacze i wiecie do jakiej temperatury należy zgrzać detal ??? Powodzenia ...
_________________ Pozdrawiam Baca #27872
Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą ! |
| |
Daniel | 25.01.2018 12:18:29 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Gdynia
Posty: 341 #2511052 Od: 2015-3-8
| Jak będziesz wymieniał goleń dolną to będziesz musiał przełożyć ucho. Jest je trudno odkręcić bo jest fabrycznie klejony gwint. Trzeba mocno podgrzać palnikiem (butanowy do lutowania) no i samą goleń najlepiej wkręcić w uchwyt hydrauliczny do gwintowania rur, albo oddać do serwisu koszt 200 zł za cały serwis za samą robociznę bez uszczelniaczy i oleju. _________________ Kierowco patrz w lusterka - motocyklistki są wszędzie ,)
|
| |
Grzegorz | 25.01.2018 19:50:51 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1754 #2511155 Od: 2014-10-8
| gtdrzewo pisze:
Grzegorz chodzi mi o goleń górny, z goleniem dolnym nie ma problemów bo jest dużo zamienników na allegro. A mój motocykl jest z 1999.
Byłem dzisiaj specjalnie w serwisie i nie mam dla Ciebie dobrych wiadomości Górna goleń kosztuje 2700 zł. Ja mogę ją mieć za 2300 zł, ale to nadal kupa kasy _________________ GRZEGORZ VRCC #25500
|
| |
Grzegorz | 25.01.2018 20:11:19 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1754 #2511158 Od: 2014-10-8
Ilość edycji wpisu: 1 | Miras pisze: Ha, ha, ha ! Zapytam groteskowo. To ile i jakich w końcu Valkyrie posiada tych " goleni " ?
To ja Ci groteskowo odpowiem Ilość goleni w motocyklu zależy od tego w jakim stanie go kupiłeś i jaki mechanik Ci go składał. Ja np. mam bezwypadkową Valkyrie i na pytanie: - ile ma goleni ? ... 4 szt. - jakich ? ... prostych _________________ GRZEGORZ VRCC #25500
|
| |
Miras | 26.01.2018 12:12:19 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Ełk
Posty: 89 #2511300 Od: 2015-1-30
| Grzesiu! Bardzo inteligentna i intuicyjna riposta, tylko dlaczego zabarwiona tak egocentryczną żółcią? Moja skromna w przenośni sugestia dotyczyła jedynie zwrócenia uwagi na potrzebę używania poprawnej terminologii elementów przedniego zawieszenia. Żaden periodyk serwisowy do Valkyrie nie wspomina o jakimkolwiek elemencie lub podzespole o nazwie nawet umownej goleń. Jeśli tworzymy w miarę otwartą grupę dyskusyjną to warto posługiwać się profesjonalną terminologią. A dlaczego, zgodnie ze staropolskim przysłowiem " Jak Cię widzą, tak Cię piszą ". Myślę, że będzie to procentować i dla nas samych i dla kontaktu na zewnątrz. Natomiast jeśli podkreślasz bezwypadkowość Twojej Valkyrie, to mając szeroką wiedzę o anatomii, a czasami występując w roli biegłego anatomopatologa, dzielę nieszczęśników " motonitów " na poskładanych i tych których może będę składał. Przez analogię podobnie rzecz ma się i do motocykli. Wracając do zasadniczego tematu, Kolego " qtdrzewo " tkwię w przekonaniu,że sztucznie nie podbijasz tematu i faktycznie potrzebujesz fork tube ( Clymer manual Honda GL 1500C Valkyrie 1997-2003 str. 391-397 ), a czy używana lub nowa, wybór należy do Ciebie. Pozdrawiam Wszystkich życząc szerokości i przyczepności w najbliższym sezonie motocyklowym. Miras |
| |
Grzegorz | 26.01.2018 20:57:40 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1754 #2511451 Od: 2014-10-8
| Miras pisze:
Grzesiu! Bardzo inteligentna i intuicyjna riposta, tylko dlaczego zabarwiona tak egocentryczną żółcią? Moja skromna w przenośni sugestia dotyczyła jedynie zwrócenia uwagi na potrzebę używania poprawnej terminologii elementów przedniego zawieszenia. Żaden periodyk serwisowy do Valkyrie nie wspomina o jakimkolwiek elemencie lub podzespole o nazwie nawet umownej goleń. Jeśli tworzymy w miarę otwartą grupę dyskusyjną to warto posługiwać się profesjonalną terminologią. A dlaczego, zgodnie ze staropolskim przysłowiem " Jak Cię widzą, tak Cię piszą ". Myślę, że będzie to procentować i dla nas samych i dla kontaktu na zewnątrz. Natomiast jeśli podkreślasz bezwypadkowość Twojej Valkyrie, to mając szeroką wiedzę o anatomii, a czasami występując w roli biegłego anatomopatologa, dzielę nieszczęśników " motonitów " na poskładanych i tych których może będę składał. Przez analogię podobnie rzecz ma się i do motocykli. Wracając do zasadniczego tematu, Kolego " qtdrzewo " tkwię w przekonaniu,że sztucznie nie podbijasz tematu i faktycznie potrzebujesz fork tube ( Clymer manual Honda GL 1500C Valkyrie 1997-2003 str. 391-397 ), a czy używana lub nowa, wybór należy do Ciebie. Pozdrawiam Wszystkich życząc szerokości i przyczepności w najbliższym sezonie motocyklowym. Miras
Mirku, Zachodzę w głowę, jak udało Ci się w mim poście dopatrzyć egocentrycznej żółci Chyba zbyt analitycznie podszedłeś do tematu, a nie potrzebnie, bo moja odpowiedź była formą żartu i proszę abyś tylko w tej kategorii ją rozpatrywał. Piszesz również (i słusznie) o potrzebie używania poprawnej terminologii - ALE WŁAŚNIE JA TAKOWEJ UŻYŁEM, co tylko potwierdza wklejony przez Daniela link ze schematem zawieszenia. Dla Twojej (i nie tylko) wiadomości przypomnę w dużym skrócie, że przednie zawieszenie (takie jak w naszych Valcach) składa się z 4 goleni ... 2 górnych i 2 dolnych. Dodatkowo jest zawieszeniem tzw. odwróconym co oznacza, że cieńsze golenie są na dole a grubsze na górze. Taki układ nazywa się upside-down.
Nawiązując do powiedzonka, że motocykliści dzielą się na tych co już mieli szlifa i na tych co go dopiero będą mieli, jest mi oczywiście znane. Puki co mam to szczęście, że zaliczam siebie oraz moją Valkyrię do grona tych bezwypadkowych, i wierz mi, że robię wszystko aby tak pozostało. Z całą sympatią, ale mam nadzieję, że nigdy nie będę musiał skorzystać z Twoich umiejętności oraz wiedzy zawodowej W każdych innych okolicznościach, będę szczęśliwy móc Cię poznać a szczególnie gdzieś w trasie i na Valkyrie Pozdrawiam Grzegorz _________________ GRZEGORZ VRCC #25500
|
| |
Grzegorz | 26.01.2018 21:06:41 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1754 #2511455 Od: 2014-10-8
Ilość edycji wpisu: 1 | gtdrzewo pisze: Grzegorz pisze: Byłem dzisiaj specjalnie w serwisie i nie mam dla Ciebie dobrych wiadomości Górna goleń kosztuje 2700 zł. Ja mogę ją mieć za 2300 zł, ale to nadal kupa kasy
Grzegorz dzięki za fatygę, no cena jest porażająca oczywiście jak dla mnie, pozostaje mi szukać używanej.
kolego Miras nie rozumem o co ci chodzi, lepiej spuścić na to zasłonę milczenia.
Wierz mi, że cena jest porażająca nie tylko dla Ciebie. Toż to jest tylko kawałek rury, pardon - górnego golenia Ale to tylko po raz kolejny potwierdza filozofię producentów motocykli, samochodów, itp, że jeśli rynek nie oferuję zamiennika, to można dowalić cenę z kosmosu bo klient w potrzebie i tak zapłaci _________________ GRZEGORZ VRCC #25500
|
| |
Daniel | 26.01.2018 23:15:43 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Gdynia
Posty: 341 #2511486 Od: 2015-3-8
| Koszt materiału to prawdopodobnie 5-10% ceny. Czy ktoś potrafiłby zidentyfikować stop z jakiego odlano goleń górną?
Cena przykładowego wałka to 290 zł za 100 cm:
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
Stopy aluminium i ich zastosowanie wg starej normy:
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
Myślę że jakby ktoś to ogarnął to znaleźli by się chętni płacić po kilka ładnych stówek za sztukę. _________________ Kierowco patrz w lusterka - motocyklistki są wszędzie ,)
|
| |
Marek | 27.01.2018 09:33:12 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 674 #2511551 Od: 2017-4-13
| Czy nie prościej i nie taniej kupić używkę?
_________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
gtdrzewo | 28.01.2018 12:18:38 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: DS, Kotlina Kłodzka
Posty: 43 #2511875 Od: 2016-9-18
Ilość edycji wpisu: 1 | Daniel pisze: Koszt materiału to prawdopodobnie 5-10% ceny. Czy ktoś potrafiłby zidentyfikować stop z jakiego odlano goleń górną?
Cena przykładowego wałka to 290 zł za 100 cm:
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
Stopy aluminium i ich zastosowanie wg starej normy:
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
Myślę że jakby ktoś to ogarnął to znaleźli by się chętni płacić po kilka ładnych stówek za sztukę.
Myślę że spokojnie można by wykonać taką rurę trzeba znać stop i znaleźć zakład który jest w stanie wykonać tak długi otwór z odpowiednią dokładnością
ja puki co muszę odpuścić, jeździłem dwa lata nieświadomy że coś tam jest krzywe to jeszcze sezon pokręce się koło komina i pomału szukać goleni |
| |
Kapiszon | 28.01.2018 19:10:14 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Pszczyna
Posty: 180 #2512023 Od: 2014-10-15
| Na Allegro jest chyba cała Valkyrie do sprzedaży na części. Kup używkę i ciesz się bezpieczną jazdą :-)
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
|
| |
gtdrzewo | 28.01.2018 19:14:17 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: DS, Kotlina Kłodzka
Posty: 43 #2512024 Od: 2016-9-18
| Kapiszon pisze: Na Allegro jest chyba cała Valkyrie do sprzedaży na części. Kup używkę i ciesz się bezpieczną jazdą :-)
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
dzwoniłem do nich, maja kilka pierdół resztę sprzedali |