hosting hosting

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » BIEG JAŁOWY

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 2 / 2    strony: 1[2]

Bieg jałowy

  
Grzegorz
17.07.2024 11:10:57
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1753 #8196474
Od: 2014-10-8
No właśnie tego nadal nie wiemy i czekamy na informację od Robix-a.
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Robix
17.07.2024 17:19:16
poziom 1



Grupa: Użytkownik

Posty: 28 #8196538
Od: 2022-7-3
cześć.
dopiero teraz dodzwoniłem się do mechanika wesoły. opowiadam na pytania
1) Tracze nowe oryginał honda
2) Przekładki nowe oryginał honda
3) Tarcza nowa oryginał honda - stara miała luzy na nitach
4) tak tarcze moczone z oleju
5) Olej Motul 5100 10W-40
6) Sprzęgło było odpowietrzane

Wszystko wskazuje, że w jakiś poprzednich naprawach mogło być założone gniazdo popychacza z nowszej wersji . Uzgodniłem z mechanikiem, że gdzieś kupie 22366-MZ0-000 dedykowane do 97. Popychacz miałem ręce ma dł. 36mm wygląda na odpowiedni do tego rocznika.
Co sądzicie.
  
Grzegorz
18.07.2024 07:26:05
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1753 #8196658
Od: 2014-10-8
Ok, super.
Czyli wszystko zrobione jak być powinno, więc sprzęgło można wykluczyć.
W takiej sytuacji pozostaje hydraulika bądź olej.
Wiem, że zregenerowałeś też pompę sprzęgła.
Rozumiem, że użyłeś całego zestawu naprawczego (tłoczek, sprężyna i uszczelki) ?
Czy ten zestaw również był oryginalny z Hondy ?
Mam nadzieję, że nie zalewałeś układu jakimś płynem hamulcowym typu 5.1, silikonowym bądź jeszcze jakimiś odmianami używanymi do wyścigów ?
Ma być zwykły płyn DOT3 & 4 !

Jeszcze chcę Cię zapytać.
- w którym miejscu zaczyna Ci łapać klamka sprzęgła, czy zaraz przy manetce lub ile centymetrów od niej ?
- zrozumiałem, że problem z biegiem jałowym pojawia się tylko na gorącym silniku ?
Jeśli tak, to wyłącz silnik kiedy będzie gorący i spróbuj przełączać biegi między 1-N-2-N-1 i zobacz, czy teraz łatwiej wskakuje ten luz.
Czy na gorącym silniku po wrzuceniu jedynki i trzymaniu wciśniętej klamki sprzęgła czujesz delikatne pełzanie motocykla ?
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Robix
18.07.2024 16:06:28
poziom 1



Grupa: Użytkownik

Posty: 28 #8196739
Od: 2022-7-3
Tak pompa dostała nowy tłoczek sprężyna i uszczelki. Ale zestaw nie był z HONDy.
Klamka zaczyna łapać w odległości około 3 cm+.
Układ zalany DOT 4.
Założony shifter.
Problem jest na gorącym i zimnym tak samo. Na wyłączonym silniku biegi przerzucam bardzo łagodnie super.
A przy włączonym praktycznie bez zmian. Co jakiś czas po "przygazowani" udaje się z 1 wrzucić 2 i z 2 czasami na N.
Na wciśniętej klamce sprzęgła nie mam odczucia aby "moto ciągło"
Nieraz na skrzyżowaniu stoję na wciśniętym sprzęgle smutny.
  
Grzegorz
19.07.2024 00:56:46
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1753 #8196807
Od: 2014-10-8
Byłem pewien, że cały twój problem pojawia się tylko przy gorącym silniku, a teraz informujesz, że (...)Problem jest na gorącym i zimnym tak samo.(...) dlatego przeczytałem jeszcze raz twoje wcześniejsze wpisy i jednak dobrze zrozumiałem, bo w pierwszym poście pisałeś:
(...)Mam problem z włączeniem biegu jałowego.
Po mocnym nagrzaniu silnika jest wręcz niemożliwe ustawienie "biegu jałowego"(...)

w kolejnym:

(...)Moja Valkyria jest z 97, silnik wydaje się być w znakomintym stanie jest moc, biegi "wchodzą dobrze". Problem pojawia się tylko gdy po dłuższej jeździe przy pracującym gorącym silniku chcę wrzucić bieg jałowy. Przy zimnym silniku wrzucam bieg jałowy w sumie z "2" bez problemu.(...)

To czy problem pojawia się cały czas lub tylko na gorącym silniku ma duże znaczenie, bo może sugerować różne ewentualne powody.

Zapomniałem w poprzednim poście odpowiedzieć na Twoje pytanie:
(...)Wszystko wskazuje, że w jakiś poprzednich naprawach mogło być założone gniazdo popychacza z nowszej wersji . Uzgodniłem z mechanikiem, że gdzieś kupie 22366-MZ0-000 dedykowane do 97. Popychacz miałem ręce ma dł. 36mm wygląda na odpowiedni do tego rocznika.
Co sądzicie.(...)

Gniazdo masz na pewno dobre, bo gdybyś miał z nowszej wersji i popychacz o długości 36 mm, to byś w ogóle nie mógł wrzucić żadnego biegu.
Gniazdo z nowszych roczników ma w sobie otwór do którego wchodzi dłuższy popychacz, więc twój popychacz (36mm) wpadłby do środka prawie cały.
Prawdopodobnie można przekładać popychacz z gniazdem z 97 roku do młodszych roczników lub odwrotnie, ale tylko używając całych kompletów, tzn. popychacz wraz z gniazdem musi być z jednego rocznika.

Pytając Cię o poszczególne części które wymieniałeś w sprzęgle, zapomniałem też zapytać, czy wymieniłeś również sprężynę talerzową na nową oryginalna czy zostawiłeś starą ?
Zużycie tej sprężyny ma dosyć istotny wpływ na poprawne działanie sprzęgła.

Chodzi mi o tą część:


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA


_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Robix
19.07.2024 09:55:00
poziom 1



Grupa: Użytkownik

Posty: 28 #8196844
Od: 2022-7-3


Ilość edycji wpisu: 1
Grzegorzu bardzo dziękuję za tak wyczerpującą odpowiedź.
Faktycznie miałeś rację , sprawdziłem dzisiaj rano na ZIMNYM silniku , tuż po odpaleniu silnika wyłączyłem ssanie - biegi wchodzą dobrze. Nigdy tak nie robiłem , zawsze pozwalałem silnikowi się nagrzać . Dlatego Wprowadziłem was w błąd .
Przepraszam .
Czuję że rozwiązanie jest coraz bliżej . aniołek
Tak, sprężyna jest z tego co wiem pozostała stara. Jeszcze porozmawiam z mechanikiem czy sprawdzał ten element jeżeli nie to do wymiany.
Pozdrawiam, dziękuję jeszcze raz.
  
Grzegorz
20.07.2024 05:16:40
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1753 #8197017
Od: 2014-10-8
Musisz mieć świadomość, że diagnozy stawiane na odległość są zawsze obarczone prawdopodobieństwem błędu a często są błędne pan zielonypan zielony.
W twoim przypadku jest trochę prościej, bo używasz oryginalnych części, dzięki czemu po wymianie można na 99% taką część wykluczyć z grona podejrzanych.
Zupełnie inaczej jest z zamiennikami a szczególnie do Valkyrie.
To nie jest rynek samochodowy, gdzie setki firm na całym świecie produkują zamienniki a że konkurencja duża, to muszą produkować części dobrej jakości i w akceptowalnej cenie. Producentów części zamiennych do Valkyrie policzysz na palcach jednej ręki i niestety ich wyroby nie są szczególnej jakości. Spora część kolegów z tego forum już się o tym przekonała osobiście...niestety diabeł.
Z zamiennikiem problem jest taki, że po jego założeniu jeśli usterka ustąpiła to super, ale jeśli usterka nadal występuje to nigdy nie masz pewności czy szukać dalej czy to jednak ten zamiennik jest do dupy ?
I tak się człowiek trochę kręci w kółko zamiast iść do przodu.
Oczywiście to jest moja prywatna opinia wynikająca z moich długoletnich doświadczeń i każdy z Was może mieć zupełnie inne zdanie w tym temacie.

Jak wcześniej pisałem, po analizie twoich wpisów, osobiście obstawiał bym problem hydrauliczny lub olejowy.
Informacja, że klamka zaczyna łapać ok. 3 cm od manetki podpowiada, że sprzęgło i odpowietrzenie jest OK.
Z kolei potwierdzenie, że problem występuje tylko na gorącym silniku sugeruje olej, ale z drugiej strony używasz Motul-a 5100, więc bardzo dobrego oleju.
Pytanie, czy jesteś pewien, że olej który masz w motocyklu jest na 100% oryginalny, bo niestety jest to jeden z najczęściej podrabianych olei w Polsce !
Ja będąc na Twoim miejscu, aby na ten moment nie generować kosztów z ponownym rozbieraniem sprzęgła, zacząłbym od zrobienia płukanki silnika np. LIQUI MOLY - 21717 - MOTORBIKE ENGINE FLUSH (jest odpowiedni do mokrych sprzęgieł) i ponownym zalaniem nowym olejem Motul 5100 10W40 lub 7100 10W40, ale musisz mieć pewność, że lejesz oryginał !!!
Pojeździł bym ze 100-200 km. Jeśli problem nadal będzie występował, to wymieniłbym sprężynę talerzową i zalał silnik ponownie tym samym olejem...w sensie, tym spuszczonym, bo po takim przebiegu bez sensu kupować nowy olej i filtr.

Kupiłbym też jeszcze w Hondzie oryginalny zestaw naprawczy do pompy sprzęgła.
Wiem, że jest droższy od zamiennika, ale jak będziesz pilnował wymiany płynu co 2-3 lata, to ten oryginalny tłoczek będzie działał przez długie lata.

To są tylko moje sugestie i możesz z nich skorzystać lub nie.

Niestety pozostaje jeszcze jedna kwestia.
Nie wiem czy znasz historię swojej Valkyrie, bo przyczyną takiej awarii może być również spory przebieg motocykla i naturalne, mechaniczne zużycie elementów w skrzyni biegów lub sam sposób jego eksploatacji, bo jeśli ktoś marzył o Suzuki Hayabusa, ale jednak kupił Valkyrie, to i przy mniejszym przebiegu mogą pojawiać się oznaki zużycia taki dziwny
Choć wg. mnie Valkyrie jest pancerną konstrukcją wykrzyknik

Pozwodzenia !


_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Jacek6
20.07.2024 17:22:48
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Opole

Posty: 192 #8197168
Od: 2023-8-27
Ten oryginalny Motul to gdzie konkretne kupić w tym kraju ?
Kupuje zazwyczaj w Lousie, ale może trzeba bliżej (i drożej ,-) ).
  
Grzegorz
20.07.2024 20:44:50
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1753 #8197217
Od: 2014-10-8


Ilość edycji wpisu: 1
Louis jest na pewno bardzo dobrym miejscem na zakup oleju, jeśli to tego cena jest akceptowalna to masz problem z podróbkami rozwiązany.
Ja mam o tyle prostą sytuację, że w Tychach mam ASO Hondy oraz Inter Cars.
W obu miejscach mam 100% pewności, że kupuję oryginał.
Na pewno jest w kraju wielu uczciwych sprzedawców, tylko trzeba być bardzo ostrożnym i nie korzystać z super ofert:
np. 4 litry Motula 5100 + filtr oleju za 95 zł. bo to jest zwyczajnie niemożliwe wykrzyknik
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Jacek6
20.07.2024 23:35:15
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Opole

Posty: 192 #8197248
Od: 2023-8-27
ASO Hondy sprzedaje Motula ???
  
Grzegorz
21.07.2024 02:08:57
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1753 #8197254
Od: 2014-10-8


Ilość edycji wpisu: 3
No tak, mają oczywiście swoje oleje obrandowane logo Hondy, ale sprzedają również Motula i jeszcze chemię innych firm których nazwy nie pamiętam.
Natomiast ceny Motula w Hondzie są raczej zaporowe taki dziwny
Osobiście od dwóch sezonów testuję: ENEOS MAX PERFORMANCE 10W-40 i póki co, jestem bardzo zadowolony.
Od 6 lat używam również ENEOS-a w swoich samochodach. Jest to olej, którym są zalewane fabrycznie nowe japońskie auta, co mnie szczególnie przekonało do tej firmy. No i jeszcze to, że ENEOS jest rozlewany tylko w Japonii...tak twierdzi przedstawiciel. Generalnie, ja mam bardzo duże zaufanie do wszystkiego co japońskie bardzo szczęśliwy




TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA


_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500




  
Jacek6
21.07.2024 17:13:38
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: PL: Opole

Posty: 192 #8197373
Od: 2023-8-27
A AMSOIL ?
  
Grzegorz
21.07.2024 18:24:46
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: PL: TYCHY

Posty: 1753 #8197378
Od: 2014-10-8
Nie używałem, więc się nie wypowiadam.
Pewnie któryś z kolegów używa lub używał, to może coś napisze ?
W naszych motocyklach jest bardzo istotne, jaki wpływ będzie miał olej na mokre sprzęgło.
_________________
GRZEGORZ
VRCC #25500





Przejdz do góry strony<<<Strona: 2 / 2    strony: 1[2]

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » PROBLEMY TECHNICZNE » BIEG JAŁOWY

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


hosting hosting hosting hosting hosting