Byłem pewien, że cały twój problem pojawia się tylko przy gorącym silniku, a teraz informujesz, że (...)Problem jest na gorącym i zimnym tak samo.(...) dlatego przeczytałem jeszcze raz twoje wcześniejsze wpisy i jednak dobrze zrozumiałem, bo w pierwszym poście pisałeś: (...)Mam problem z włączeniem biegu jałowego. Po mocnym nagrzaniu silnika jest wręcz niemożliwe ustawienie "biegu jałowego"(...)
w kolejnym:
(...)Moja Valkyria jest z 97, silnik wydaje się być w znakomintym stanie jest moc, biegi "wchodzą dobrze". Problem pojawia się tylko gdy po dłuższej jeździe przy pracującym gorącym silniku chcę wrzucić bieg jałowy. Przy zimnym silniku wrzucam bieg jałowy w sumie z "2" bez problemu.(...)
To czy problem pojawia się cały czas lub tylko na gorącym silniku ma duże znaczenie, bo może sugerować różne ewentualne powody.
Zapomniałem w poprzednim poście odpowiedzieć na Twoje pytanie: (...)Wszystko wskazuje, że w jakiś poprzednich naprawach mogło być założone gniazdo popychacza z nowszej wersji . Uzgodniłem z mechanikiem, że gdzieś kupie 22366-MZ0-000 dedykowane do 97. Popychacz miałem ręce ma dł. 36mm wygląda na odpowiedni do tego rocznika. Co sądzicie.(...)
Gniazdo masz na pewno dobre, bo gdybyś miał z nowszej wersji i popychacz o długości 36 mm, to byś w ogóle nie mógł wrzucić żadnego biegu. Gniazdo z nowszych roczników ma w sobie otwór do którego wchodzi dłuższy popychacz, więc twój popychacz (36mm) wpadłby do środka prawie cały. Prawdopodobnie można przekładać popychacz z gniazdem z 97 roku do młodszych roczników lub odwrotnie, ale tylko używając całych kompletów, tzn. popychacz wraz z gniazdem musi być z jednego rocznika.
Pytając Cię o poszczególne części które wymieniałeś w sprzęgle, zapomniałem też zapytać, czy wymieniłeś również sprężynę talerzową na nową oryginalna czy zostawiłeś starą ? Zużycie tej sprężyny ma dosyć istotny wpływ na poprawne działanie sprzęgła.
Chodzi mi o tą część:
|