| |
Sokol | 12.10.2020 12:12:06 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Andrychów
Posty: 507 #6176150 Od: 2020-3-15
| i dla tego trzeba zacząć od wyliczeń żeby nie przesadzić ,myślę że jeden ząb mniej na talerzu to już dużo ale trzeba to poprzeć o wyliczenia i rysunki techniczne dla wykonawcy można spróbować Hardkor czyli adoptować z innej maszyny ale to można się urobić i będzie efekt Mario _________________ Sokół THE WORLD IS FLAT Falcon VRCC#40307 |
| |
Dzej_dzej | 12.10.2020 12:19:17 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Kraków
Posty: 179 #6176153 Od: 2017-3-18
| U mnie spalanie przy normalnej jeździe waha się między 5,5 a 6,5 l/100. Najwięcej pociągnął coś ponad 8, ale to na autostradzie pod wiatr. Generalnie spalanie Valca uważam za rewelacyjne - jakiś litr więcej niż mam w VT700.
Szóstego biegu szukam regularnie. W VT700 jest i w dodatku jeszcze zapala się lampka, żeby było wiadomo by nie szukać wyżej. Małe a cieszy. No i za wsteczny bym się nie obraził
|
| |
Baca | 14.10.2020 11:54:48 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński
Posty: 894 #6201274 Od: 2014-10-11
| Przegapiłem wątek zmiany przełożenia bo już śmigacie po spalaniu ale wracam do pytania Yoinery(-a) . Janusz , zastanawiasz się nad zmianą przełożenia - redukując przełożenie całkowite ( suma :przekładnia i dyfer ) .Skutek zmiany będzie tak jak opisujesz ale przejechana droga , w stosunku do normalnego przełożenia , jest również mniejsza czyli kwestia mniejszego spalania jest dyskusyjna , w każdym razie do zastanowienia . Jedno jest pewne ,że przyspieszenie będzie lepsze a prędkość maksymalna niższa . Mnie osobiście "maksymalka" w ogóle nie rajcuje ale większe przyspieszenie chętnie przygarnę ! Na marginesie , kolega Drak z Czech, odtwarzał dyfer ,po jakiejś "przygodzie " i zamówił sobie zestaw do dyfra ( parę ) i nie pasowało mu to do standarta . Może warto prześledzić czy nie ma różnicy w przełożeniach dla Standarta i Intersteta ?? Na fiszkach będą podane ilości zębów talerza i wałka .,) _________________ Pozdrawiam Baca #27872
Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą ! |
| |
Grzegorz | 14.10.2020 12:21:13 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1753 #6201532 Od: 2014-10-8
| Koło zębate w dyfrze jest takie same w każdym modelu Valkyrie Znaczy się wałek również musi być ten sam, bo jest sprzedawany tylko w komplecie z kołem zębatym. Czyli kompletne dyfry można sobie wymieniać dowoli między modelami. _________________ GRZEGORZ VRCC #25500
|
| |
pawulon | 14.10.2020 18:28:47 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Malbork
Posty: 426 #6204765 Od: 2018-3-25
Ilość edycji wpisu: 2 | ...hm,tak sobie myślę,kiedyś gdzieś czytałem że w Valkyrii jest inna skrzynia biegów niż w Gold wingu ,że niby w Gl skrzynia bardziej ,,spokojna', to może i dyfer można dopasować,kwestia 2 gaźników,ciekawe , Takie moje gdybanie, Grześ pewnie wiesz więcej na temat...🤔, _________________ VRCC-39981
|
| |
Baca | 14.10.2020 22:15:45 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński
Posty: 894 #6206890 Od: 2014-10-11
| Poduczyłem się i pary stożkowe są zamienne dla różnych wersji Valkyrii . Zastanawia mnie ale cena 290 USD , za te pieniądze nawet nie można marzyć o dorobieniu, w kraju, pary stożkowej z innym przełożeniem ?! Goldwing z tego okresu ma inną obudowę i inną parę stożkową ale nie potrafiłem sprawdzić jakie ma przełożenie ? No i to tyle _________________ Pozdrawiam Baca #27872
Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą ! |
| |
Grzegorz | 15.10.2020 01:25:33 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1753 #6208604 Od: 2014-10-8
| pawulon pisze:
...hm,tak sobie myślę,kiedyś gdzieś czytałem że w Valkyrii jest inna skrzynia biegów niż w Gold wingu ,że niby w Gl skrzynia bardziej ,,spokojna', to może i dyfer można dopasować,kwestia 2 gaźników,ciekawe , Takie moje gdybanie, Grześ pewnie wiesz więcej na temat...🤔,,
Dyfry są zupełnie inne i niestety nie pasuje z Goldwinga do Valkyrie.
Co do skrzyni biegów, to osobiście ich nie widziałem, ale opisy techniczne mówią, że skrzynia biegów w Goldwingu ma koła zębate z zębami ukośnymi, zwanymi również śrubowymi lub helikalnymi a w Valkyrie zęby na kołach są proste.
_________________ GRZEGORZ VRCC #25500
|
| |
Kapiszon | 15.10.2020 11:24:39 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Pszczyna
Posty: 180 #6213153 Od: 2014-10-15
| W naszych Valcach na każdym kardanie od spodu jest srebrna naklejka z numerem. Sprawdziłem w kilku Valcach i te numery się różnią.
I tak: Valkyrie Standart a 1997
MZO - 021510 MZO-000
Valkyrie Interstate
MZO - 033887 MZO-000
Valkyrie z 2001 r
MZO - 121510 MZO-000
Czy na pewno to są takie same kardany ? Valkyrie z 2001 roku może mieć inny numer bo cała obudowa jest polerowana.
Sprawdźcie jak to u Was wygląda bo może jednak Interstate miało inny kardan. |
| |
Grzegorz | 15.10.2020 12:36:12 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1753 #6213701 Od: 2014-10-8
| Już to Stasiu kiedyś sprawdzałem i na pewno dyfry są te same w każdym modelu i roczniku. Jak słusznie zauważyłeś są różne naklejki, ale powodem jest właśnie polerka lub jej brak. Natomiast "bebechy" mają te same numery katalogowe we WSZYSTKICH MODELACH !!! _________________ GRZEGORZ VRCC #25500
|
| |
Yoinery | 18.10.2020 12:42:39 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: RZESZÓW
Posty: 98 #6229235 Od: 2020-8-23
| |
| |
Yoinery | 18.10.2020 12:59:45 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: RZESZÓW
Posty: 98 #6229413 Od: 2020-8-23
| Fajnie że rozgorzała dyskusja i wreszcie zaczynamy liczyć zęby... Baca źle to widzisz i tu się nie zgodzę ,większą zębatką atakującą czyli ta na wałku będzie się kręcić wolniej a mniejszy talerz szybciej tak wynika z przełożenia choćby w rowerze , naciskasz nogami na dużą zębatkę napędową a przerzutkę w kole dajesz na najmniejszą i co się dzieje? Obroty nóg maleją a rower jedzie szybciej ... tak żeby było prościej zrozumieć przełożenia , to samo dzieje się na pasach , szajbach i innych przekładniach zębatych , w motocyklach napędzanych łańcuchem jest sprawą prostą dając na wałek zdawczy większą zębatkę a na koło mniejszą właśnie zyskuje się na spadku obrotów i większej prędkości kosztem oczywiście mocy. Ja tak zrobiłem w moim drugim motorku i jest git |
| |
Baca | 18.10.2020 13:37:25 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński
Posty: 894 #6229826 Od: 2014-10-11
| Hmm no tak jak piszesz nie redukujac ale zwiększając , przełożenie . Ja się skupiam nie na prędkości maksymalnej ale na przyspieszeniu . Osobiście nigdy na żadnym motorku nie sprawdzałem maksymalną prędkość , bo mnie to nie bierze ! Bezpieczeństwa aktywne , do ktrórego zalicza się i przyspieszenie , to jest dla mnie interesujące i pociągające . Jeżeli zwiększymy przełożenie na dyfrze to mamy lepsze przyspieszenie kosztem prędkości max a jeśli obniżymy to mamy mniejsze przyspieszenie a większą prędkość max . Każdemu wg potrzeb i zainteresowań . _________________ Pozdrawiam Baca #27872
Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą ! |
| |
Yoinery | 18.10.2020 14:07:14 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: RZESZÓW
Posty: 98 #6230054 Od: 2020-8-23
| Baca, wybacz ale nie rozumiesz moich intencji i czemu to ma służyć , wszystko się zgadza lecz mi nie chodzi o podniesienie prędkość max.to że ona wzrośnie to jakby z automatu , ja swoim Taurerem z małą szybą uzyskałem 203 lub 202 km/h (niewiele widziałem na liczniku bo patrzyłem na drogę którą się strasznie zwężyła😲,) i więcej tego nie powtórzę bo po co , z normalną szybą (choć nieco skróconą do moich potrzeb) jadąc 185,190km/h zaczynam pływać po drodze szyba jest jak żagiel czuję że tracę stabilność więc w ten sposób nie jeżdżę, ale zauważ że wraz ze wzrostem prędkości przy zmianie przełożenia spadną obroty silnika i teraz jadąc 90 masz 3500 a po zmianie będziesz miał np. 2500 i tyle razy tłoki się mniej przesuną w cylindrach i tyle razy mniej pociągną paliwa i tak dalej i tak dalej ... Czyli apetyt na paliwo spadnie i o to chodzi chcesz jechać 200 możesz ale wtedy nie łyknie 11 litrów tylko np. 8 , będziesz jeździł stóweczką zmieści Ci się w piątce ...no pomyśl... |
| |
Filipek | 18.10.2020 14:19:20 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Malbork
Posty: 354 #6230145 Od: 2018-9-25
| Yoinery wspomniałeś o obrotach 3500 obr przy 90km/h. Masz tak rzeczywiście czy tylko dla przykładu podałeś?? Zaintrygowało mnie to bo ja przy ok 100 km/h mam ok 2800 obr . _________________ "Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie." |
| |
Yoinery | 18.10.2020 14:26:34 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: RZESZÓW
Posty: 98 #6230298 Od: 2020-8-23
| Tak dla przykładu bo nie pamiętam ( chyba przy 110 było 3.5 ) ... |
| |
Yoinery | 18.10.2020 14:31:57 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: RZESZÓW
Posty: 98 #6230305 Od: 2020-8-23
| Na pewno mamy tak samo tylko te 3.5 mi tak utkwiło jako przykład bo jeżdżę w przedziale 110 120 ... Chyba że trzeba mocniej ...to też 😁, |
| |
Baca | 18.10.2020 19:01:45 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński
Posty: 894 #6232797 Od: 2014-10-11
Ilość edycji wpisu: 1 | W naszych Valcach na każdym kardanie od spodu jest srebrna naklejka z numerem. Sprawdziłem w kilku Valcach i te numery się różnią.
I tak: Valkyrie Standart a 1997 Stachu , dla 1997 r w wersji USA ,korpus ma nr 41300-MZO - 000 a para stożkowa ma nr 41310 - MZO -000 MZO - 021510 MZO-000
Valkyrie Interstate MZO - 033887 MZO-000
Valkyrie z 2001 r
dla 2001 , w wersji CF , korpus ma nr 41300-MZO-A80 a para stożkowa ma nr 41310-MZO-000 . Jest już inny numer dla korpusu ale czym się różni ???
MZO - 121510 MZO-000
Czy na pewno to są takie same kardany ? Valkyrie z 2001 roku może mieć inny numer bo cała obudowa jest polerowana.
Sprawdźcie jak to u Was wygląda bo może jednak Interstate miało inny kardan. _________________ Pozdrawiam Baca #27872
Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą ! |
| |
Baca | 18.10.2020 19:34:22 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński
Posty: 894 #6233112 Od: 2014-10-11
| No pomyślałem i zapewniam ,że konstruktorzy tworząc nowe moto też nad tym dylematem mocno główkują - obecnie już główkują komputery i ich programy . Jasne , dzisiaj wszystko można zlecić i wykonać , co tylko się zamarzy , tylko czy te marzenia są racjonalne ? Dla jednego tak a dla mnie , raczej nieee . Tym nie chcę nikogo zrażać ,do różnych zamiarów ,żeby było jasne
_________________ Pozdrawiam Baca #27872
Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą ! |
| |
Filipek | 18.10.2020 19:50:45 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Malbork
Posty: 354 #6233265 Od: 2018-9-25
| Piszecie że w roczniku 2001 jest polerowana osłona dyfra. Mam ten rocznik ale osłna normalnie aluminiowa _________________ "Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie." |
| |
Marek | 18.10.2020 20:11:32 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 672 #6233459 Od: 2017-4-13
| Po tylu latach od wyprodukowania to możecie mieć już zmieniony dyfer. _________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |