| |
Kapiszon | 20.01.2023 13:01:08 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Pszczyna
Posty: 180 #8044120 Od: 2014-10-15
| Motocykl sprowadzony, przebieg 66 tyś mil Sprzęgło brało dopiero przy samej klamce - czyli nie wysprzęglało do końca.Trudno było znaleźć luz.
Czasami dźwignia sprzęgła blokowała się w połowie skoku "na twardo".
Wymieniłem wszystkie wnętrzności w pompie sprzęgła na nowe. Nowy płyn. Odpowietrzenie.
Teraz w połowie skoku dźwigni jest całkowity opór.Twardo jak kamień. Gdzie szukać przyczyny ?????
|
| |
Sokol | 20.01.2023 13:33:37 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Andrychów
Posty: 507 #8044130 Od: 2020-3-15
Ilość edycji wpisu: 1 | odkręć siłownik sprzęgła od korpusu skrzyni . Ręcznie musi się dać wcisnąć tłoczek do siłownika jeśli nie to nie ma swobodnego przelotu do zbiorniczka z płynem a ma być. Chyba raczej czeka Cię rozbieranie kosza sprzęgłowego . jak byś wymieniał gumki na siłowniku sprzęgła to nie zapomnij o małym simeringu w korpusie skrzyni gdzie wchodzi cięgno siłownika sprzęgła. _________________ Sokół THE WORLD IS FLAT Falcon VRCC#40307 |
| |
Kapiszon | 20.01.2023 16:42:38 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Pszczyna
Posty: 180 #8044215 Od: 2014-10-15
| Dzięki za podpowiedź. Popatrzę w poniedziałek na siłownik czy chodzi płynnie.
Zastanawia mnie jeszcze jedno. W zbiorniczku z płynem na pompie była zdeformowana uszczelka. Cała ponaciągana,jakby większa. A poprzedni właściciel Valkyrie miał kilka Harleyji. Czy nie wlał zamiast płynu DOT 4 płynu do Harleya DOT 5.1 czyli syntetycznego, I uszczelki popuchły |
| |
Sokol | 20.01.2023 17:03:29 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Andrychów
Posty: 507 #8044217 Od: 2020-3-15
| Kapiszon pisze:
Dzięki za podpowiedź. Popatrzę w poniedziałek na siłownik czy chodzi płynnie.
Zastanawia mnie jeszcze jedno. W zbiorniczku z płynem na pompie była zdeformowana uszczelka. Cała ponaciągana,jakby większa. A poprzedni właściciel Valkyrie miał kilka Harleyji. Czy nie wlał zamiast płynu DOT 4 płynu do Harleya DOT 5.1 czyli syntetycznego, I uszczelki popuchły
więc wynika z tego że wlał nie odpowiedni płyn i uszczelnienia w wysprzęgliku też mogły popuchnąć _________________ Sokół THE WORLD IS FLAT Falcon VRCC#40307 |
| |
Pablo112 | 20.01.2023 20:05:10 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Tarnów/Skrzyszów
Posty: 470 #8044273 Od: 2016-9-4
| To raczej na pewno wysprzęglik, zamów oryginalne uszczelniacze zmontuj i będzie dobrze. |
| |
Kapiszon | 24.01.2023 17:00:42 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Pszczyna
Posty: 180 #8045176 Od: 2014-10-15
| No i niestety nic się nie zmieniło.
Wymieniona reperaturka pompy sprzęgła Wymieniony komplet w wysprzęgliku (sprężyna i uszczelnienia ) Układ odpowietrzony !!!
Dźwignia sprzęgła idzie tylko do połowy skoku i dalej jest opór. |
| |
Pablo112 | 24.01.2023 17:54:22 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Tarnów/Skrzyszów
Posty: 470 #8045199 Od: 2016-9-4
| Jeszcze zamieniłbym mimo wszystko pompę i sprawdził przewód od klamki do pompy. Kolejny etap to zdjęcie dekla. |
| |
Marek | 24.01.2023 20:27:14 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 672 #8045263 Od: 2017-4-13
| Odkręć odpowietrznik od siłownika sprzęgła i powiedz czy klamka chodzi w pełnym zakresie - trochę płynu wypłynie ale to nie problem. _________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
Kapiszon | 25.01.2023 08:21:23 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Pszczyna
Posty: 180 #8045334 Od: 2014-10-15
| Po odkręceniu odpowietrznika klamka bez oporu dochodzi do samej rączki - czyli pompa działa w pełnym zakresie bez oporów. Po 2 - 3 ruchach klamką od razu w połowie skoku robi się opór (twarda jak kamień).
Przewód przepompowany płynem ze strzykawki w obydwu kierunkach - płyn płynie bez oporów.
Przy dojsciu klamki do połowy skoku słychać w sprzęgle stuk. Tak jak by w sprzęgle coś blokowało. Ale po odkręceniu cylinderka wysprzęglika popychacz w środku sprzęgła wysuwa się płynnie
Tak jak by coś w sprzęgle blokowało pełny skok tłoka wysprzęglika.
ALE CO ? |
| |
Marek | 25.01.2023 09:06:40 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 672 #8045355 Od: 2017-4-13
| Musisz zdemontować pokrywę sprzęgła / dekiel aby dostać się do sprzęgła/wysprzęglika czy jak tam sie to fachowo nazywa. Jest tam łożysko w obudowie i taki bolec - popychacz. Jeszcze działasz bez demontażu sprzęgła. _________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
Marek | 25.01.2023 10:01:14 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 672 #8045375 Od: 2017-4-13
| I teraz jesteś na etapie prac przy sprzęgle z ograniczonym dostępem. Po wyjęciu tylnego koła możesz przy okazji zrobić serwis dyfra, wału, łożysk wahacza, amortyzatorów oraz mieć dobry dostęp do sprzęgła. _________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
Grzegorz | 25.01.2023 14:09:33 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1753 #8045497 Od: 2014-10-8
| Kapiszon pisze:
Po odkręceniu odpowietrznika klamka bez oporu dochodzi do samej rączki - czyli pompa działa w pełnym zakresie bez oporów. Po 2 - 3 ruchach klamką od razu w połowie skoku robi się opór (twarda jak kamień).
Przewód przepompowany płynem ze strzykawki w obydwu kierunkach - płyn płynie bez oporów.
Przy dojsciu klamki do połowy skoku słychać w sprzęgle stuk. Tak jak by w sprzęgle coś blokowało. Ale po odkręceniu cylinderka wysprzęglika popychacz w środku sprzęgła wysuwa się płynnie
Tak jak by coś w sprzęgle blokowało pełny skok tłoka wysprzęglika.
ALE CO ?
Skoro już tyle wymieniłeś i sprawdziłeś, to nie chcę Cię straszyć, ale stawiam na zerwane nity w przekładce sprzęgła. Aby to zdiagnozować trzeba niestety wyciągnąć sprzęgło. Ta nitowana przekładka (tarcza) znajduje się między pierwszą a drugą tarczą sprzęgła. To są dwie metalowe tarcze połączone ze sobą 16 nitami, które niestety czasami się zrywają i blokują prawidłową pracę sprzęgła. _________________ GRZEGORZ VRCC #25500
|
| |
Kapiszon | 25.01.2023 14:38:44 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Pszczyna
Posty: 180 #8045506 Od: 2014-10-15
| No to Grześ "pocieszyłeś" mnie. Masz może numer tej tarczy ?
I tak jak już rozbiorę sprzęgło to wymienię tarcze sprzęgłowe bo przy tym przebiegu należy :-) No i przy okazji to małe łożysko.
No i faktycznie przy okazji smarowanie wielowpustów na kardanie.
Ale zabiorę się za to jak zrobi się cieplej |
| |
Grzegorz | 25.01.2023 14:48:29 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1753 #8045512 Od: 2014-10-8
| 22322-mz0-000 Ale najpierw się upewnij, ze ona jest powodem, bo ta przekładka tania nie jest (283 zł. ASO Honda ) _________________ GRZEGORZ VRCC #25500
|
| |
Kapiszon | 25.01.2023 15:19:04 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Pszczyna
Posty: 180 #8045534 Od: 2014-10-15
| No faktycznie jest taka podwójna tarcza - a wygląda to tak
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
Czyżby w ASO było taniej ?
|
| |
Kapiszon | 17.02.2023 13:38:19 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Pszczyna
Posty: 180 #8052924 Od: 2014-10-15
| No i zrobiło się cieplej i rozebrałem sprzęgło.I teraz mam pytania:
- czy podwójna przekładka nitowana może mieć mały luz na nitach ? - czy jest to znitowane na sztywno ? U mnie jest luz na nitach a grubość to 5,2 mm
I drugie pytanie
- jaka jest fabryczna grubość nowych tarcz sprzęgłowych ??? Moje używane mają 4,02 mm
Kapiszon |
| |
Filipek | 17.02.2023 21:34:34 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Malbork
Posty: 354 #8053057 Od: 2018-9-25
Ilość edycji wpisu: 1 | Na pierwsze pytanie nic w serwisowe nie piszą. Drugie pytanie Twoje: Jaka jest grubość tarczy nie wiem ale serwisowa podaje że - tarcza sprzęgła limit serwisowy to 3.5 mm - przekładkę sprawdzasz pod kątem przebarwień i wypaczeń, kładziesz na równej powierzchni i sprawdzasz szczelinomierzem przerwę po obwodzie limit serwisowy to 0.30 mm Jezu będziesz składał sprzęgło a nie masz manuala lub nie naniosłeś sobie znaków przed rozebraniem kosza sprzęgłowego możesz mieć mały problem ponieważ jeżeli znaki nie będą się pokrywały nie złożysz sprzęgła. _________________ "Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie." |
| |
Kapiszon | 17.02.2023 21:47:02 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Pszczyna
Posty: 180 #8053060 Od: 2014-10-15
| Wielkie dzięki za informacje. Jutro dzień pomiarów |
| |
Filipek | 17.02.2023 23:54:33 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Malbork
Posty: 354 #8053081 Od: 2018-9-25
| Daj znać co i jak _________________ "Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie." |
| |
Grzegorz | 23.02.2023 02:16:46 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1753 #8054549 Od: 2014-10-8
| W odpowiedzi na Twoje pytania:
- czy podwójna przekładka nitowana może mieć mały luz na nitach ? ....NIE - czy jest to znitowane na sztywno ?.....TAK U mnie jest luz na nitach a grubość to 5,2 mm
I drugie pytanie
- jaka jest fabryczna grubość nowych tarcz sprzęgłowych ??? .....NOWE OEM mają 4mm
_________________ GRZEGORZ VRCC #25500
|