| |
KrzysztofBS | 27.04.2020 09:53:50 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Gdańsk
Posty: 44 #5452444 Od: 2017-12-25
Ilość edycji wpisu: 3 | Szanowni Koledzy,
Czy jest wśród nas osoba posiadająca dostęp do ramy. Zależy mi na dwóch wymiarach tylnych "widełek". Mam zamiar zawieść ramę do pomiaru geometrii ale mam wątpliwości czy jest to uzasadnione.
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
|
| |
Filipek | 27.04.2020 10:53:23 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Malbork
Posty: 354 #5452458 Od: 2018-9-25
| Krzysztof a dlaczego chcesz robić pomiar?? Podejrzewasz ze jest coś krzywe?? Szczerze to wg mnie będzie ciężko zmierzyć na złożonym mitocykku _________________ "Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie." |
| |
KrzysztofBS | 27.04.2020 11:09:35 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Gdańsk
Posty: 44 #5452467 Od: 2017-12-25
Ilość edycji wpisu: 1 | Już się dobrałem do ramy. Czerwona strzałka wskazuje ugięcie elementu. Zmierzyłem to za pomocą poziomicy. Całą ramę wypoziomowałem. Następnie przyłożyłem poziomicę do tego elementu i widzę lekki przechył - około 3mm. Tu jest pytanie. Czy obie strony są odkształcone? Ta przykładowa rama pochodzi z netu.
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
|
| |
Grzegorz | 27.04.2020 12:33:45 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1753 #5452512 Od: 2014-10-8
| Krzysiek, Jeśli masz problem tylko z końcówkami tych "widełek" to generalnie nie masz żadnego problemu, bo ten element ma za zadanie trzymać tylny błotnik i nie ma wpływu na geometrię motocykla i nawet 2-3 mm odkształcenia nie mają większego znaczenia, no może poza estetycznym walorem. Natomiast jakiekolwiek odkształcenie w pozostałych częściach ramy oczywiście wymaga już jej prostowania. Aby dokonać profesjonalnego pomiaru (lub prostowania) ramy, musisz ją dostarczyć razem z silnikiem, ponieważ silnik w Valkyrie jest częścią ramy. Firma dokona laserowego pomiaru fabrycznych punktów na ramie z dokładnością do 0,01 mm. i w razie konieczności dokona korekty. _________________ GRZEGORZ VRCC #25500
|
| |
KrzysztofBS | 28.11.2020 16:09:57 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Gdańsk
Posty: 44 #6613840 Od: 2017-12-25
Ilość edycji wpisu: 1 | Cześć Wam
Odgrzewam starego kotleta czyli temat ramy od Valkyrie. Grzegorz dziękuję za sugestie. Muszę wyprostować "widełki". W okolicach trójmiasta nie ma firmy zajmującej się ramami motocyklowymi więc muszę to zlecić blacharzowi samochodowemu. Niestety znowu stoję przed problemem wymiaru. Czy ktoś z Was ma może dostęp do gołej ramy? Liczę, że może coś się zmieniło w Waszym dostępie do ramy :-)
|
| |
Marek | 28.11.2020 21:05:38 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 672 #6615335 Od: 2017-4-13
| Mówisz - masz! Opiszę pomiary zgodnie z Twoim rysunkiem. W dolny otwór wkręciłem oryginalną śrubę M10. Moja ma średnicę 9,85 mm na gwincie. Pomiędzy łbem śruby a ramą pozostało ok 7mm (nie wkręcałem do końca, tak aby podeszła suwmiarka). Luzu wyczuwalnego na śrubie raczej nie było, wkręca się z lekkim oporem. Suwmiarka o grubości szczęk ok 4mm, więc mierzy wymiar zewnętrzny gwintu śruby - nie wpada pomiędzy zwoje gwintu. W górną tulejkę nie wkręcałem śruby. Mierzyłem wraz z nią - pomiar zewnętrzny, lub do niej - pomiar wewnętrzny. Pomiar po zewnętrznej śruby (po gwincie) i zewnętrznej tulejki górnej to 368,78 mm. Pomiar wewnątrz pomiędzy śrubą a tulejką to 341,27 mm. Średnica górnej tulejki to 18,16 wraz z lakierem. Jak widzisz wyszło ok 0,5 mm błędu, ale dokładniej nie jestem tego w stanie zmierzyć, pomimo dość dobrego sprzętu. W razie pytań pisz.
_________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
KrzysztofBS | 28.11.2020 22:30:22 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Gdańsk
Posty: 44 #6615829 Od: 2017-12-25
Ilość edycji wpisu: 1 | Marek wielkie podziękowania dla Ciebie. Od roku maszyna stała bo nie miałem tego wymiru. Części są aby to poskładać ale wsporniki krzywe z powodu braku wymiarów. Mam jeszcze do Ciebie prośbę. Proszę potwierdź mi że dobrze rozumiem wymiarowanie. Jeżeli masz dostęp do tego fragmentu i trochę czasu to proszę ściągmin mi jeszcze wymiar zaznaczone na zdjęciach symbolem X. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
|
| |
Marek | 29.11.2020 09:52:21 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 672 #6619683 Od: 2017-4-13
| Dokładnie tak jak narysowałeś. Twój x = 254,06 mm. Te tulejki mają u mnie 31,65 i 31,71. Wymiar po zewnętrznej, czyli x + 2 tulejki wynosi 317,42mm i tak bym to osobiście mierzył. Z zewnątrz jest łatwiej przyłożyć /objąć to suwmiarką. Lakier też jest taki przytarty przez śruby, prawie go nie ma. Teraz wymiary wewnętrzne z zewnętrznym wyszły na zero - szok i niedowierzanie. Czyli pomiar wyszedł bardzo dobrze. Coś czuję że powtórzę jeszcze poprzedni pomiar, ale po drugiej stronie ramy. Zobaczymy czy wyjdzie tak samo.
_________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
Marek | 29.11.2020 14:23:54 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 672 #6621392 Od: 2017-4-13
Ilość edycji wpisu: 1 | Ciąg dalszy pomiarów i już nie jest tak pięknie. Pomiar zgodnie z rysunkiem Krzysztofa, po stronie prawej 368,80 mm, po lewej 370,20 - 1,4 mm różnicy Pomiar od tej samej śruby dolnej ale tulei do mocowania amortyzatora: Prawa strona 273,85, lewa strona 274,80 - 0,95 mm różnicy Czyżby aż tak duży rozrzut przy spawaniu ramy????? Ktoś wie z jaką tolerancją są spawane?
_________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
Grzegorz | 29.11.2020 15:11:24 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1753 #6621703 Od: 2014-10-8
| Tak się zastanawiam, czy rama do Interste jest taka sama jak do Standarda a prawdopodobnie podajecie wymiary z dwóch różnych modeli, tzn Marek na pewno z Interstate a Krzysztof chyba z Standarda. Ewentualna różnica może wynikać właśnie w tylnej części ramy, która w Interstate może być dodatkowo wzmocniona z powodu znacznie większego obciążenia przez montaż kufrów bocznych a zwłaszcza kufra centralnego. Cały ciężar pasażera, tylnego błotnika, kufrów bocznych oraz centralnego jest powieszony właśnie na tych "widełkach".
Na pewno te ramy mają różne numery katalogowe, bo to sprawdziłem. _________________ GRZEGORZ VRCC #25500
|
| |
Marek | 29.11.2020 15:33:41 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 672 #6621863 Od: 2017-4-13
| No właśnie - kolejne pytanie czy i czym ramy różnią się między sobą. Co sądzisz o różnicy wymiarów w moim pomiędzy prawą a lewą stroną. Nie wiem co o tym myśleć ... _________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
Grzegorz | 29.11.2020 23:00:23 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1753 #6624666 Od: 2014-10-8
Ilość edycji wpisu: 1 | Hmmm, sam nie wiem Z jednej strony te widełki nie odgrywają żadnej roli dla geometrii, ale z drugiej różnica prawie 1 cm to trochę sporo jak na standardy Hondy. Teoretycznie po wybiciu gumy w górnym uchu amortyzatora też robi się luz, ale nie aż na 9mm. Jeśli tylko występuje różnica w pomiarach na końcach tych widełek, to raczej bym tak zostawił - najwyżej będziesz miał trochę krzywo zamontowany błotnik Moim zdaniem akurat te ostatnie punkty montażu na tych widełkach są najmniej ważne z całej ramy. _________________ GRZEGORZ VRCC #25500
|
| |
Marek | 30.11.2020 10:02:40 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 672 #6628351 Od: 2017-4-13
| Grzegorz coś mi się źle napisało, sorki, już poprawiłem posta 0,95 różnicy na tym krótszym wymiarze do mocowania amortyzatorów i 1,4 różnicy na tym większym wymiarze, ale on wynika z pierwszej różnicy. Ten pierwszy wymiar mocowania amortyzatora obejmuje jeden spaw samej rury ramy. Rama na tym odcinku jest bardzo solidna - ale kto wie, może się to trochę gdzieś komuś wygięło na wybojach _________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
KrzysztofBS | 30.11.2020 22:00:47 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Gdańsk
Posty: 44 #6632219 Od: 2017-12-25
Ilość edycji wpisu: 1 | Marek i Grzegorz dzięki
Moje wyniki to: po stronie prawej 368,80 - 338 = 30,8 mm po tronie lewej 370,20 - 330 = 40,2 mm
Ostatnia cyfra to odkształcenie. Rama musi powędrować do prefesjonalnego zakładu |
| |
Filipek | 30.11.2020 22:48:03 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Malbork
Posty: 354 #6632468 Od: 2018-9-25
| Co Ciebie skłoniło do takich pomiarów?? _________________ "Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie." |
| |
Marek | 30.11.2020 23:56:29 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 672 #6632777 Od: 2017-4-13
| Krzysztof - jeżeli możesz to zrób fotkę ramy, widok z boku - 40 mm to powinno być już widać. Zrobię fotki swojej to porównamy. _________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
KrzysztofBS | 01.12.2020 21:48:11 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Gdańsk
Posty: 44 #6638005 Od: 2017-12-25
| Filipek - miałem wypadek 2 lata temu. Kiedyś powiedziałem sobie, że Valec zostanie ze mną do końca wiec żadne z nas jeszcze nie skończyło :-) i odbudowuję ją. Marek wrzucę zdjęcia.
|
| |
Sokol | 02.12.2020 15:42:47 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Andrychów
Posty: 507 #6643856 Od: 2020-3-15
| Wydaje się że nasze perełki nas przeżyją nawet to jest pewne _________________ Sokół THE WORLD IS FLAT Falcon VRCC#40307 |