| |
Marek | 29.01.2021 12:56:39 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 672 #7148166 Od: 2017-4-13
| Marcin masz rację co do mocowania, tylko że konstrukcja tego modelu (w przeciwieństwie do innych mniejszych, cieńszych i oczywiście mniejszej mocy) jest na tyle solidna że mam nadzieję że całość wytrzyma mocowanie od strony silnika. Wprowadziłem małą modyfikację - tuleja napędowa będzie dłuższa i będzie nachodziła na obudowę łożyska z prawej strony. Nie będzie tej szczeliny prostopadłej przez którą waliłaby woda. Tak więc alu już dotarło - stoi w paczce na dworze i się sezonuje na mrozie - wiecie - naprężenia odpuszczenia i te sprawy. Zamówiłem łożyska na prawą stronę w wersji 2RS - 6905 (25x42x9) i 6005 (25x47x12) - zobaczę które założę. Na stronę lewą pójdzie łożysko igiełkowe HK6020 (60x68x20) bez bieżni wewnętrznej - i teraz muszę dorobić jakąś tuleję jako bieżnię do łożyska, i jeszcze uszczelnienie które zabezpieczy te odkryte igiełkowe - tu jest większy problem niż prz 2RS - coś pokombinuję. Całe urządzenie ma mieć długość ok 200 do 210mm przy średnicy 80mm. Ma się zmieścić pod wahaczem pomiędzy nóżkami stopki centralnej - bez centralnej byłoby prościej z montażem. Błotnika tył nie mam zamontowanego więc mi na razie nie przeszkadza Proszę o uwagi, przemyślenia i słowa krytyki - jeszcze nie zacząłem toczyć więc wszystko można zmienić _________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
Marek | 30.01.2021 20:46:01 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 672 #7152200 Od: 2017-4-13
| Marcin - zasiałeś ziarno niepewności co do tej wytrzymałości. Motoreduktor rozebrałem w drobny mak. Przekładnia planetarna jest w miarę ok, fajna, solidna. Smaru - jak na lekarstwo. Po oględzinach postanowiłem, że silnik elektryczny będzie miał nową, mocniejszą obudowę i dekiel stalowy z lewej strony - dzięki temu mocowanie (wytrzymałość) i przeniesienie sił skręcających z lewej strony urządzenia będzie lepsze. Łożysko z prawej stanowi tylko punkt podparcia. Obudowa silnika stanie się teraz bieżną dla łożyska igiełkowego. Roboty dużo - do celu daleko.
_________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
Baribal | 31.01.2021 22:43:14 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Grodzisk Mazowiecki
Posty: 47 #7165814 Od: 2019-7-20
| Witaj. Ja niestety nie mam czasu teraz zmierzyć ile tam jest miejsca koło wahacza, najchętniej zrysował bym sobie to wszystko do modelu 3D i wtedy było by łatwiej coś dopasować Co do korpusu nowego to tak sobie myślę ( o ile miejsce pozwoli) to czy nakładka od lewej strony by nie wystarczyła - jednocześnie była by bieżnią łożyska - zawsze trochę mniej obróbki. Co do rolki to wg mnie radełkowanie czy moletowanie bym odpuścił - w razie przypadku motocykl stoi napęd sie kręci może w oponie zrobić kuku. Bardziej skłaniał bym się za rolką karbowaną. Uszczelka to może jakaś V (siłownik) lub simering. A może ktoś ma model 3D Valki? Pozdrawiam Marcin |
| |
Marek | 01.02.2021 11:36:12 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 672 #7171670 Od: 2017-4-13
| Powiem tak - z uwagi że mam chwilę czasu na wykonanie tego napędu, postanowiłem poprawić fabrykę na tyle na ile potrafię. Kwestia nakładki z lewej strony jako bieżnii dla łożyska - średnica obudowy silnika to 58mm a średnica wew łożyska igiełkowego to 60 - czyli ścianka nakładki 1 mm. Pierwotnie myślałem o przetoczeniu obudowy silnika na 56mm (nakładka 2mm), ale niestety nie ma z czego przetaczać. Za cienka ścianka. Stąd pomysł wykonania nowej obudowy silnika o średnicy zewn 60mm/wewn 54 i dekielka silnika z lewej strony oraz wykonanie jakichś kołków ustalających położenie tych elementów względem siebie. Będę robił w międzyczasie jakąś fotorelację - jak prototyp zadziała to wrzucę na stronę. Odnośnie powierzchni styku tulei z oponą - radełkowanie zrobię sam - karbowania, nacinania raczej sam nie zrobię - ale mogę nakleić cienką warstwę gumy - tą kwestię zostawiam na później, do dopracowania. Uszczelnienia po bokach będą na simeringach - zamówione, jadą i nie oglądają się za siebie. Teraz muszę jeszcze zastanowić się nad jakimś rodzajem docisku do opony. Pierwotnie miał być napęd na zawiasie dociągany linką do opony, ale widzę pewne wady takiego rozwiązania. Mam już pewną koncepcję (posuw prostopadle do opony, docisk na mimośrodzie, sprężyna odpychająca do pozycji neutralnej, napęd linką) ale może ktoś z kolegów podrzuci jakieś inne dobre rozwiązanie.
_________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
Baca | 01.02.2021 13:16:30 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński
Posty: 894 #7172387 Od: 2014-10-11
| Marek , fajnie ,że temat tak daleko zaawansowałeś ale mam skromną uwagę co do wolnego końca tuleji napędowej ,opis wg szkicu. Może się odkształcać a w dodatku podczas jazdy w deszczu i nie autostradą zapapra tą przestrzeń błocko a jak uschnie ...to amen . Życzę powodzenia i jestem ciekaw czy zdążysz do Otwarcia sezonu ? _________________ Pozdrawiam Baca #27872
Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą ! |
| |
Baca | 01.02.2021 13:17:36 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński
Posty: 894 #7172403 Od: 2014-10-11
| Ojoj nie zauważyłem ,że jest druga strona tematu ...sorki _________________ Pozdrawiam Baca #27872
Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą ! |
| |
Baribal | 02.02.2021 07:28:44 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Grodzisk Mazowiecki
Posty: 47 #7181432 Od: 2019-7-20
| Witajcie. Marku jak masz jakiś detal do frezowania (tokarkę wnioskuję, że masz) , to dawaj jakiś szkic i ogarniemy. Jaki zakres ruchu rolki planujesz? Ja myślałem o 20mm-30mm. Pozdrawiam Marcin |
| |
karson | 02.02.2021 22:48:25 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Częstochowa
Posty: 166 #7188496 Od: 2020-12-9
| Tak sobie pomyślałem o zastosowaniu silniczka od wycieraczek samochodowych. W sieci jest dużo filmów z ich zastosowaniem. |
| |
Dzej_dzej | 03.02.2021 09:51:13 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Kraków
Posty: 179 #7193126 Od: 2017-3-18
| Ja jestem ciekawy jak sprawdzałby się patent gdyby po wewnętrznej stronie felgi zamontować obręcz z zębatką i silnik, który by się z nią zazębiał i napędzał. |
| |
Marek | 03.02.2021 10:14:28 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 672 #7193155 Od: 2017-4-13
| Dzej dzej - a jak byś to wyważył? _________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
Dzej_dzej | 03.02.2021 13:47:28 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Kraków
Posty: 179 #7193418 Od: 2017-3-18
| No tak. O tym nie pomyślałem.
To jest fajne rozwiązanie, ale tylko dla Harry'ego https://youtu.be/OmEuvoUPbS0
|
| |
Marek | 03.02.2021 14:21:53 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 672 #7193475 Od: 2017-4-13
| Widziałem już to rozwiązanie - ma ono jednak pewną wadę, motocykl do tyłu porusza się z prędkością pierwszego biegu, czyli dosyć szybko, na tym filmie manewrowanie jest na półsprzęgle, gdzieś na innym filmie widziałem że gościu ledwo opanował moto przy cofaniu z tym patentem. Na podobny sposób można zmodyfikować zabierak w tylnym kole od walca. Tylko że nakłady na prototyp i niewielkie grono zainteresowanych (w stosunku do H-D) czyni to zadanie nieopłacalnym. Kolejna kwestia to naprawa takiego nieoryginalnego napędu, dostępność części zamiennych. Napęd który wykonuję jest tylko prototypem, nie mam pewności czy zadziała i w jakim stopniu się sprawdzi. Cały czas mam jakieś wątpliwości i przemyślenia. Dzisiaj już bym zrobił go inaczej niż zacząłem tydzień temu. Jednak chcę to skończyć i wypróbować aby mieć jakiś punkt odniesienia, żeby poprawiać to trzeba mieć co. Jeżeli ten napęd zadziała to zamontowany może doskonale robić za blokadę tylnego koła na postoju czyli takie małe zabezpieczenie przed kradzieżą. ps. DzejDzej - wcześniej wymyśliłem wykonanie takiej zębatki na obwodzie tylnej tarczy hamulcowej ale Grzegorz to skrytykował _________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
Dzej_dzej | 03.02.2021 17:17:01 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Kraków
Posty: 179 #7194149 Od: 2017-3-18
| Zawsze jeszcze można po hindusku https://youtu.be/JnglA9S5YBQ |
| |
Marek | 03.02.2021 17:36:16 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 672 #7194215 Od: 2017-4-13
| Nie mogłeś tego wcześniej podrzucić? Miałbym dużo mniej roboty _________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
Sokol | 03.02.2021 18:02:38 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Andrychów
Posty: 507 #7194413 Od: 2020-3-15
| no nieźle Hindus jest ok nakładem finansowym pobił wszystkich _________________ Sokół THE WORLD IS FLAT Falcon VRCC#40307 |
| |
Baribal | 12.04.2021 07:38:15 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Grodzisk Mazowiecki
Posty: 47 #7748076 Od: 2019-7-20
| Witajcie. Są postępy? |
| |
pawulon | 12.04.2021 11:22:19 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Malbork
Posty: 426 #7748267 Od: 2018-3-25
| Czytałem że można zadaptować mechanizm z Goldwinga 1500... _________________ VRCC-39981
|
| |
Marek | 12.04.2021 11:43:29 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 672 #7748394 Od: 2017-4-13
| Jeżeli chodzi o postęp prac przy moim prototypie, to z uwagi na brak czasu (praca zawodowa i przywrócenie drugiej Valkyrie do życia jako priorytet) zostaje on odłożony na bliżej nieokreślony termin (na pewno do niego powrócę). Pawulon - tak z ciekawości podrzuć jakiś link do tej adaptacji. _________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
pawulon | 03.10.2022 21:10:12 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Malbork
Posty: 426 #8009932 Od: 2018-3-25
Ilość edycji wpisu: 2 | Znalezione na grupie Valkyrie Polska na Facebooku,no powiem szacun,kolega chce dołożyć wsteczny na oryginalnych częściach....🤔,
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
_________________ VRCC-39981
|
| |
karson | 08.10.2022 23:58:51 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Częstochowa
Posty: 166 #8011326 Od: 2020-12-9
| To nie jest żaden problem. Problem pojawia się, gdy nie potrafisz zrobić tego sam. Taka usługa może kosztować parę tysi.
|