| |
Yoinery | 07.03.2021 11:49:47 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: RZESZÓW
Posty: 98 #7407973 Od: 2020-8-23
| Czy ktoś tak już miał czy tylko ja?... Chodzi o wyciek płynu chłodniczego pojawiający się w zimie na postoju, co roku pojawia się plama pod Moto we wcześniejszych latach wyciek był z rury łączącej pompę wody z chłodnicą i wystarczyło dociągnąć opaski to raz górną to innym razem dolną i po sprawie, ale w tym roku ku mojemu zdziwieniu wyciek mam z obudowy termostatu heh trochę roboty będzie ... i tu moje pytanko bo nie wiem czemu dwa czujniki , jeden napewno wskazuje temperaturę w bloku i zaświeci kontrolkę na obrotomierzu ,a drugi czemu ma służyć? |
| |
Pablo112 | 07.03.2021 12:31:59 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Tarnów/Skrzyszów
Posty: 470 #7408238 Od: 2016-9-4
| Przerobiłem teraz temat. W moim przypadku zapałem zły płyn tzn taki który działa na uszczelki a wiadomo Moto nie młode . Wymieniłem płyn i opaski na razie spokój. Ubiegłej zimy rozczelniło mi pompę wody. Jakim płynem zalałeś? |
| |
Yoinery | 07.03.2021 12:50:50 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: RZESZÓW
Posty: 98 #7408342 Od: 2020-8-23
| Dynagel ale lata temu , teraz czas na wymianę uszczelki i płynu zapewne... |
| |
Sokol | 07.03.2021 14:25:52 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Andrychów
Posty: 507 #7408904 Od: 2020-3-15
Ilość edycji wpisu: 1 | gdy jest chłodniej złączki ,kolanka ,uszczelki ,oringi gumowe twardnieją (sztywnieją) i stąd wycieki . A i wiek motocykla im nie pomaga zdemontowałem u siebie przewód wodny między głowicami ten na wcisk do głowic i oczywiście oringi z racji wieku już nie były w przekroju okrągłe tylko plaskate no i później wycieki w nieogrzewanym garażu _________________ Sokół THE WORLD IS FLAT Falcon VRCC#40307 |
| |
Yoinery | 07.03.2021 15:45:14 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: RZESZÓW
Posty: 98 #7409178 Od: 2020-8-23
| Tak to prawda, do tej pory wszystko sprowadzało się do dociągnięcie opasek jak pisałem wcześniej ale teraz problem pojawił się głębiej,, z początku myślałem że cieknie gdzieś z pod wałków rozrządu lub wału głównego bo krople pojawiły się jakby pod pokrywą rozrządu (w pochyleniu na bocznej stopce) ale po zdjęciu pokrywy na szczęście okazało się że jest sucho , zaglądając głębiej wyszło że leje z obudowy termostatu więc tak czy siak muszę wymienić uszczelkę nie mniej jednak ciekawi mnie po co są dwa czujniki , jeden nr8 określony jest jako czujnik temperatury płynu a drugi nr9 jako jednostka termiczna ??? |
| |
Sokol | 08.03.2021 10:16:20 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Andrychów
Posty: 507 #7417059 Od: 2020-3-15
| Jeden czujnik jest bez wątpienia od kontrolki drugi to raczej wyłącznik termiczny zapłonu jak by pierwszy zawiódł . mogę się mylić więc dobrze by było jak by ktoś z większym doświadczeniem to potwierdził _________________ Sokół THE WORLD IS FLAT Falcon VRCC#40307 |
| |
Grzegorz | 08.03.2021 12:47:58 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1753 #7418342 Od: 2014-10-8
| Jeżeli dobrze pamiętam, to ten drugi czujnik jest połączony z komputerem (ICM) i jego zadaniem jest zmiana rezystancji (oporu) w zależności od temperatury silnika. Jeśli silnik jest zimny, to czujnik daje sygnał do ICM a ten przyśpiesza zapłon aby uniknąć strzelania w wydech na skutek ubogiej mieszanki. Po osiągnięciu (chyba 70-80 C) ICM wyłącza przyśpieszenie zapłonu. Dla tego procesu oprócz temperatury, miały jeszcze znaczenie wysokość obrotów silnika, ale już nie pamiętam o jakie obroty chodzi Domyślam się, że pewnie może to być zakres 3000 - 3500 obr/min, czyli środek skali i zarazem najbardziej optymalne obroty dla silnika w Valkyrie. _________________ GRZEGORZ VRCC #25500
|
| |
Sokol | 08.03.2021 14:06:40 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Andrychów
Posty: 507 #7419055 Od: 2020-3-15
| No i pięknie Grzegorz sprostował _________________ Sokół THE WORLD IS FLAT Falcon VRCC#40307 |
| |
Assesorr | 09.03.2021 08:23:55 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Koszalin
Posty: 124 #7428066 Od: 2019-8-22
| Yoinery pisze:
Tak to prawda, do tej pory wszystko sprowadzało się do dociągnięcie opasek jak pisałem wcześniej ale teraz problem pojawił się głębiej,, z początku myślałem że cieknie gdzieś z pod wałków rozrządu lub wału głównego bo krople pojawiły się jakby pod pokrywą rozrządu (w pochyleniu na bocznej stopce) ale po zdjęciu pokrywy na szczęście okazało się że jest sucho , zaglądając głębiej wyszło że leje z obudowy termostatu więc tak czy siak muszę wymienić uszczelkę nie mniej jednak ciekawi mnie po co są dwa czujniki , jeden nr8 określony jest jako czujnik temperatury płynu a drugi nr9 jako jednostka termiczna ???
Miałem podobne objawy w zeszłą zimę wymieniałem rozrząd i zauważyłem ślady płynu z okolic termostatu właśnie, dojście nie jest zbyt przyjemne , zdecydowałem wymienić wszystkie przewody chłodnicze łącznie z tymi cienkimi do powrotu, okazało się że wąż z króćca na termostacie był już stwardziały z powodu wieku i nie był szczelny, trochę zabawy było łącznie z demontażem chłodnicy, ale od tamtej spory mam spokój, oczywiście przewody tylko aso. polecam dobrze napalić w garażu , ciężko zakładać będzie te przewody w niskich temperaturach, są dosyć sztywne. |
| |
Yoinery | 09.03.2021 12:39:41 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: RZESZÓW
Posty: 98 #7430283 Od: 2020-8-23
| E ja aż tak się śpieszył nie będę z naprawą , poczekam aż będzie prawdziwa ciepła wiosna , wtedy i przyjemność większa przy otwartym garażu i skuteczność lepsza bo wszędzie ciepło będzie 😁, |
| |
Yoinery | 10.03.2021 09:24:48 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: RZESZÓW
Posty: 98 #7440473 Od: 2020-8-23
| Piszesz że wymieniłeś rozrząd gdzie w ASO ? Jaki miałeś naciąg (ugięcie) pasków rozrządu, jak wspominałem mam zdjętą pokrywę , |
| |
Marek | 10.03.2021 12:04:22 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 672 #7441908 Od: 2017-4-13
| Ugięcie pasków też się zmienia wraz z temperaturą. _________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
Yoinery | 10.03.2021 13:54:14 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: RZESZÓW
Posty: 98 #7442816 Od: 2020-8-23
| Jasne ...ale ja pytam jakie ma być a nie jak się zmienia... |
| |
Sokol | 10.03.2021 17:29:49 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Andrychów
Posty: 507 #7444402 Od: 2020-3-15
| naciskając z siłą 2kg ugięcie 5-7mm _________________ Sokół THE WORLD IS FLAT Falcon VRCC#40307 |
| |
Yoinery | 10.03.2021 19:12:49 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: RZESZÓW
Posty: 98 #7445275 Od: 2020-8-23
| No fajnie ale dwóch kilo cukru nie postawię na pasku 😁,😂,,więc tak czy siak trzeba pomóc sprężynkom , ma ktoś jakiś przyrząd dynamometryczny który mógłby pokazać? |
| |
Sokol | 10.03.2021 20:41:24 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Andrychów
Posty: 507 #7446044 Od: 2020-3-15
| Yoinery ja kupiłem 2kg soli i zawiesiłem na drucie odpowiednio wygiętym ,pamiętaj że jak silnik rozgrzejesz to luz się kasuje _________________ Sokół THE WORLD IS FLAT Falcon VRCC#40307 |
| |
Yoinery | 10.03.2021 20:50:33 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: RZESZÓW
Posty: 98 #7446171 Od: 2020-8-23
| Ale ja nie muszę o tym pamiętać pytam cały czas o ustawienia a nie o to co dzieje się później... |
| |
Mar50 | 10.03.2021 23:17:20 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Przemyśl/Ulanów
Posty: 47 #7447478 Od: 2020-4-13
| Wracając do czujników strona 1-27 ,1-34 , 6-1 , ja jeden wymieniłem , i teraz pokazuje aktualną temperaturę płynu |
| |
Sokol | 11.03.2021 08:39:04 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Andrychów
Posty: 507 #7451379 Od: 2020-3-15
| Yoinery pisze:
Ale ja nie muszę o tym pamiętać pytam cały czas o ustawienia a nie o to co dzieje się później...
Yoinery wpisz na głównej stronie forum w wyszukiwarce na dole "serwisówka" tam masz wsztstko _________________ Sokół THE WORLD IS FLAT Falcon VRCC#40307 |
| |
Assesorr | 11.03.2021 10:08:36 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Koszalin
Posty: 124 #7452166 Od: 2019-8-22
| Yoinery pisze:
Ale ja nie muszę o tym pamiętać pytam cały czas o ustawienia a nie o to co dzieje się później...
Nie wymieniałem w aso, sam to zrobiłem bo mojej szkole byłby to wstyd gdybym sam nie robił swojej maszyny, naciąg paska stara szkoła (stalin powiedział , że pasek po naciągnięciu powinienneś wygiąć do pozycji pionowej palcami ) zawsze tak naciągałem paski rozrządu i nigdy nie było problemu. wykręcisz go mocniej za słabo naciągnięty , nie dasz rady za mocno ,) |