| |
Heros | 04.12.2020 22:12:56 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Nidzica
Posty: 97 #6663712 Od: 2020-6-17
| Witajcie mam problem najprawdopodobniej z regulatorem napięcia a sprawa wygląda następująco , po odpaleniu nie ma właściwego ładowania tzn. około 11,5 i tak się utrzymuje dopiero po wkręceniu manetki wskakuje na 13,8 zatem po rozmowie z gościem co ma o tym trochę pojęcia wskazał mi regulator co Wy na to ? i gdzie to pudełko jest ? pozdrawiam |
| |
Yoinery | 05.12.2020 09:29:19 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: RZESZÓW
Posty: 98 #6664804 Od: 2020-8-23
| Czy działa obrotościomierz ? Brak wskazań obrotomierza może mówić o uszkodzeniu ( zużyciu) się alternatora,a tego typu alternator ma wbudowany regulator napięcia w szczotkotrzymacz czyli wszystko jest razem... |
| |
Yoinery | 05.12.2020 09:29:36 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: RZESZÓW
Posty: 98 #6664805 Od: 2020-8-23
| Czy działa obrotościomierz ? Brak wskazań obrotomierza może mówić o uszkodzeniu ( zużyciu) się alternatora,a tego typu alternator ma wbudowany regulator napięcia w szczotkotrzymacz czyli wszystko jest razem... |
| |
Heros | 05.12.2020 16:41:10 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Nidzica
Posty: 97 #6665352 Od: 2020-6-17
| Yoinery poza tym co pisałem wszystko działa obrotomierz też .To wygląda na to że cały szczotkotrzymacz wraz z regulatorem trzeba by zmienić |
| |
Yoinery | 05.12.2020 18:38:15 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: RZESZÓW
Posty: 98 #6665539 Od: 2020-8-23
| To wygląda że alternator jest ok.Spróbuj włożyć inny akumulator ( pożycz na prubę )bo być może ten ma wewnętrzne zwarcie i nie przyjmuje prądu dlatego regulator wariuje i pokazuje takie ładowanie, miałem taki przypadek w innych motocyklach sugeruje nowy aku. |
| |
pawulon | 05.12.2020 19:07:52 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Malbork
Posty: 426 #6665579 Od: 2018-3-25
| Na pewno znaczenie mają obroty silnika,jak są za małe to na dolnym(minimalnym) zakresie obrotów nie będzie właściwego ładowania _________________ VRCC-39981
|
| |
Yoinery | 05.12.2020 20:08:48 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: RZESZÓW
Posty: 98 #6665661 Od: 2020-8-23
| E tam , na wolnych powinno pokazywać około 13 z "hakiem" o na nieco wyższych prawidłowe 14,25 lub nieco więcej |
| |
Sokol | 05.12.2020 20:17:58 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Andrychów
Posty: 507 #6665677 Od: 2020-3-15
| książkowe ładowanie 14.6V na naładowanym aku _________________ Sokół THE WORLD IS FLAT Falcon VRCC#40307 |
| |
Heros | 07.12.2020 15:20:13 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Nidzica
Posty: 97 #6676312 Od: 2020-6-17
| No u mnie na naładowanym pokazuje nie więcej niżeli 13,8 a co do aku to kupiłem nowy wraz z zakupem moto żelowy z identycznymi parametrami , ale pożyczę od kolegi z hondy paneuropan 1100 powinien pasować |
| |
Yoinery | 07.12.2020 21:28:43 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: RZESZÓW
Posty: 98 #6677668 Od: 2020-8-23
| Właśnie... Aku żelowe mają być ładowane prądem impulsowym (tak zaleca producent ) i wszyscy mądrzy którzy je sprzedają ... do tego służą ładowarki automatyczne procesorowe i tu jest kolizja interesu bo alternator tak nie ładuje i tu ciekawostka , jedno drugiemu przeczy ... Nie będę się rozwodził na ten temat bo przerobiłem go do spodu i to temat "rzeka" ciągnący się w nieskończoność ... Podiąłeś dobry trop , podmień Aku na AGM i zobacz co się stanie myślę że ładowanie będzie prawidłowe , daj znać o efektach |
| |
Heros | 08.12.2020 18:07:33 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Nidzica
Posty: 97 #6685500 Od: 2020-6-17
| Yoinery widzę ze sprawy z prądownością nie są ci obce zatem mam pytanie kupiłem żarówkę do przedniej lampy ledową którą chcę podmienić w miejsce zwykłej h7 ale w led są odwrotnie plus , czy jak podłączę na chybił trafił przewody w kostce to nie spalę leda ? |
| |
Yoinery | 08.12.2020 18:30:35 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: RZESZÓW
Posty: 98 #6685643 Od: 2020-8-23
| Teoretycznie nie spalisz ale też nie zaświeci ledy muszą mieć zachowaną prawidłową polaryzację, swoją drogą to dziwne że jest odwrotnie... |
| |
Heros | 11.01.2021 18:49:07 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Nidzica
Posty: 97 #6983325 Od: 2020-6-17
| Panowie mam pytanie o ile ktoś zechce mi pomóc mianowicie co jest na rzeczy od alternatora wychodzą dwa przewody jeden gruby prądowy natomiast drugi jest zielono-czarny z regulatora napięcia i tu jest pytanie gdzie go mam wpiąć bo podczas demontażu alternatora przewód wyszedł sobie luźno razem z alternatorem i nie mam pojęcia gdzie był wpięty . Patrzyłem po schemacie ale nigdzie tego nie widzę . Zatem może jakieś foto lub bardziej czytelny schemat coś co mogło by mi pomóc. Model hondy zwykła . |
| |
Marek | 11.01.2021 18:55:34 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 672 #6983329 Od: 2017-4-13
| kontrolka ładowania? _________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
Heros | 11.01.2021 20:04:01 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Nidzica
Posty: 97 #6983361 Od: 2020-6-17
| A gdzie to być ? |
| |
Marek | 12.01.2021 21:19:29 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 672 #6983761 Od: 2017-4-13
| Sory Heros ale na szybko napisałem i napisałem głupoty. Ten przewód to zasilanie po stacyjce - mam zdemontowaną instalację ale wg książki serwisowej, kostki trzeba szukać gdzieś pod kanapą - kolor ten sam. Może ktoś z kolegów zrobi fotkę. _________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
Heros | 12.01.2021 22:36:19 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Nidzica
Posty: 97 #6983787 Od: 2020-6-17
| Kurde szukałem chyba wszędzie bo Grześ mi mówił że w kielichu silikonowym za akumulatorem ale tam też nic nie widać u mnie są tam trzy kostki i w każdej po trzy przewody nic wolnego i tak myślę ze już chyba mi się gdzieś na umyślnie skitrał |
| |
Grzegorz | 13.01.2021 00:52:51 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1753 #6983831 Od: 2014-10-8
Ilość edycji wpisu: 1 | Jurku, Wg. wszelkich prawideł powinno być tak jak Ci mówiłem. Ten czarno-zielony przewód który jest wpięty za pomocą wtyczki do alternatora jest również na drugim końcu zakończony wtyczką. Jest to przewód, który wychodzi z regulatora napięcia i wbrew pozorom, nie jest to przewód zasilający, tylko odczytujący napięcie z instalacji 12V.
Tak wygląda ten przewód z obiema wtyczkami:
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
Drugi koniec wtyczki powinien być wpięty do wtyczki w wiązce znajdującej się w kielichu, który oznaczyłem na czerwono:
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
Ten kielich znajduje się z przodu akumulatora, między rozrusznikiem a przekaźnikami i jest skierowany w dół motocykla:
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
Następnie ten przewód idzie dalej w wiązce elektrycznej do listwy bezpiecznikowej, a dokładniej do bezpiecznika od zapłonu "Ignition" 10A.
_________________ GRZEGORZ VRCC #25500
|
| |
Grzegorz | 13.01.2021 01:06:17 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1753 #6983836 Od: 2014-10-8
| Znalazłem jeszcze dla Ciebie zdjęcia oryginalnej wiązki i zaznaczyłem czerwoną strzałką wtyczkę do której masz wpiąć ten czarno-zielony przewód z alternatora. Ta wtyczka musi być w tym kielichu o którym Ci mówiłem
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
_________________ GRZEGORZ VRCC #25500
|
| |
Heros | 13.01.2021 10:02:23 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Nidzica
Posty: 97 #6983934 Od: 2020-6-17
| Chyba już wiem co mnie wprowadza w błąd jest tam jedna pojedyńcza wtyczka jak mówisz tylko że przewód z niej leci do alarmu a z tego co wnioskuję po zdjęciach to tam jest tylko jedna i najprawdopodobniej wpięty też jest w nią alarm |