| |
AdamW | 30.03.2020 13:45:31 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Ciechanów
Posty: 13 #5442295 Od: 2020-3-30
| Witam. Valkyrie 1500 2000r. Motocykl w czasie jazdy zaczyna się dusić przy około 4 tyś obrotów. W cisze postoju wkręci się na ok dwie trzy sekundy na ponad 6 tyś po czym się dusi i gaśnie przy ok 1 tyś znów odżywa. Proszę o pomoc. Pozdrawiam |
| |
Daniel | 30.03.2020 13:52:43 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Gdynia
Posty: 341 #5442296 Od: 2015-3-8
| Odepnij wężyk paliwowy od kranika, zrób "kroplówkę" z benzyną (butelka z odciętym dnem i wężyk). Odpal i zobacz czy się wkręca na obroty. Napisz na forum. Zobaczymy co dalej.
PS. Ostrożnie z benzyną. _________________ Kierowco patrz w lusterka - motocyklistki są wszędzie ,)
|
| |
skrzydelko66 | 30.03.2020 14:43:20 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: PL Tarnów
Posty: 108 #5442308 Od: 2016-5-20
| Kranik Do wymiany membranka miałem podobną sytuację po pierwszej zimie mojego obcowania z tym motocyklem.Należy jeszcze zwrócić uwagę na stan wężyka podciśnieniowego kranika ,czy nie jest przypadkiem dziurawy niepopękany ,do prawidłowego przepływu paliwa jest bardzo ważny 👋, |
| |
AdamW | 30.03.2020 15:15:09 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Ciechanów
Posty: 13 #5442324 Od: 2020-3-30
| Kranik jest ok. Próbowałem na tz kroplówce ale bez rezultatu. Jedyne co zauważyłem jadąc bez zbiornika to gdy się dusiła zatkalem lekko wlot powietrza wtedy na chwile z 2 sekundy przeszło dławienie i wkręciła się na obroty. Zmieniłem na oryginalny Filtr z myślą że pomoże ale nie. Dodam że motocykl był kupiony w tamtym roku w zimę, z racji braku czasu nie jeździłem i pod koniec sezonu jak się nią przejechałem zauważyłem problem. |
| |
Pablo112 | 30.03.2020 15:37:31 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Tarnów/Skrzyszów
Posty: 470 #5442335 Od: 2016-9-4
| Bardziej, to pasuje do gaźnika. Myślę że któraś z dysz "zarosła". Druga opcja to filtr k&n i wymienione dysze. Jak ktoś kombinował i zamienił dysze a ty założyłeś filtr fabryczny to też tak będzie. Najczęściej zatyka dysze po stronie lewej siedząc na motocyklu( bo tak podpiera go stopka na lewą stronę). Rozbierz gaźniki wyczyść i będzie działać. Pozdrawiam |
| |
Marek | 30.03.2020 15:51:50 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 672 #5442337 Od: 2017-4-13
| Adam - opisz dokładniej jak to wygląda u Ciebie - czy te 4 tysiące to tak równo za każdym razem? Jak szybko wraca do normalnej pracy? U mnie przy awarii kranika/membrany objawy wyglądały tak. Silnik zapalał bez problemu. Jazda na obrotach tak do ok 2500 - max 3000 bez względu na bieg - praca silnika normalna. Szybsza jazda na obrotach powyżej 3000, 4000 (wyżej też się wkręcał) powodowała że po chwili słabł i zaczynał się dusić, potrafił nawet zgasnąć. Jak już zgasł to długie kręcenie i kręcenie rozrusznikiem aż odpalił. Nigdy nie wiedziałem kiedy zacznie niedomagać, na zimnym silniku wydawało się że dłużej jeździł normalnie, na ciepłym jakoś częściej to występowało. Ogólnie to kilka tygodni się męczyłem bo początkowo bardzo rzadko to występowało. _________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
Marek | 30.03.2020 16:01:47 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 672 #5442340 Od: 2017-4-13
| Adam każdy gaźnik ma śrubkę do spuszczania paliwa i przy okazji syfu jaki się zbiera w komorze pływakowej. Zacznij może od tego. Przy okazji możesz skontrolować jaki stan paliwa masz w każdym gaźniku. Pablo - co ma jedna dysza do gaśnięcia całego silnika? _________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
AdamW | 30.03.2020 16:49:50 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Ciechanów
Posty: 13 #5442352 Od: 2020-3-30
| Jadąc motocyklem nie ma znaczenia czy manetka jest odkręcana gwałtownie czy też powoli, dochodzi do 4 tyś i nagle zaczyna się dławić/nie wkręci się wyżej/. Jeśli nie odpuszczę gazu to tak jakby gasła i znów załapywała dopiero przy ok 1 tys obrotów. Do 4 tyś reaguje bardzo ładnie na gaz, odpala bez problemu. Na postoju wkręci się na chwilę do odcinki ok 2 sekundy i ganie łapiąc znów przy ok 1 tyś.Tak jak pisałem wyżej jeździłem na kroplówce omijając kranik bez rezultatu. Gaźniki były myte w myjce ultradźwiękowej. Dysze sprawdzałem są oryginalne. Zmieniałem zaworki pod pływakami. Założyłem oryginalny filtr zamiast k&n brak reakcji. Śrubki regulacji dawki są na 2,5 obrotu ale wkręcałem je i odkręcałem, bez rezultatu. synchronizowane były gaźniki. Nowe świece. Zestaw naprawczy kranika. |
| |
Marek | 30.03.2020 17:16:54 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 672 #5442367 Od: 2017-4-13
| Objawy dziwne - coś jak odcięcie zapłonu - może mógłbyś wrzucić jakiś filmik z objawami na yt. _________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
Pablo112 | 30.03.2020 17:23:39 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Tarnów/Skrzyszów
Posty: 470 #5442380 Od: 2016-9-4
| A sprawdzałeś membrany w gaźnikach ? Miałem kiedyś w shadow podobnie. Mikropęknięcia jednej membrany i Moto nie chciało jeździć . |
| |
Pablo112 | 30.03.2020 17:26:52 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Tarnów/Skrzyszów
Posty: 470 #5442386 Od: 2016-9-4
Ilość edycji wpisu: 1 | A dobrze skręciłeś listwę gaźników ? |
| |
AdamW | 30.03.2020 18:01:11 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Ciechanów
Posty: 13 #5442405 Od: 2020-3-30
| Jak dam radę to w piątek bądź czwartek nagram.Membrany były sprawdzane są całe.Co do gaźników to były rozbierane ale nie rozdzielane. Myślę jeszce raz sprawdzić poziomy pływaków. Zastanawiałem się nad modułem ale tak jak pisałem gdy jechałem na kroplówce i lekko zatkałem wlot powietrza gdy się dławiła to na moment weszła na obroty. Zastanawiam się też czy może nie jest jakiś problem w dolocie. Kiedyś u kolegi w suzuki z USA było podobnie i okazało się że trzeba było zamontować zwężki w boxa. |
| |
AdamW | 30.03.2020 18:01:24 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Ciechanów
Posty: 13 #5442406 Od: 2020-3-30
| Jak dam radę to w piątek bądź czwartek nagram.Membrany były sprawdzane są całe.Co do gaźników to były rozbierane ale nie rozdzielane. Myślę jeszce raz sprawdzić poziomy pływaków. Zastanawiałem się nad modułem ale tak jak pisałem gdy jechałem na kroplówce i lekko zatkałem wlot powietrza gdy się dławiła to na moment weszła na obroty. Zastanawiam się też czy może nie jest jakiś problem w dolocie. Kiedyś u kolegi w suzuki z USA było podobnie i okazało się że trzeba było zamontować zwężki w boxa. |
| |
Marek | 30.03.2020 19:57:49 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 672 #5442448 Od: 2017-4-13
| Czy przed czyszczeniem gaźników problem występował? _________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
Pablo112 | 30.03.2020 20:56:06 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Tarnów/Skrzyszów
Posty: 470 #5442471 Od: 2016-9-4
| A jakie zaworki montowałeś? Oryginalne? Bo właśnie tak ustawiasz poziomy w komorze pływakowej. Sprawdź czy na pewno wszystkie dusze są drożne w 100 procentach. Czasem myjka ultradźwiękowa nie wystarczy i trzeba dysze szczotkować. |
| |
Pablo112 | 30.03.2020 21:02:29 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Tarnów/Skrzyszów
Posty: 470 #5442474 Od: 2016-9-4
| Ja szukałbym mimo wszystko w układzie paliwowym a przede wszystkim w gaźnikach mimo wszystko. Robiłem raz gaźniki u kolegi w valkyrie. Dysze były całkowicie zatkane i myjka dała tylko połowiczny sukces. Wystarczy że w jednym gaźniku jest problem i tak będzie się działo . A jak delikatnie podkrecasz gaz to dłużej ujedziesz w z normalną mocą? |
| |
AdamW | 30.03.2020 21:29:13 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Ciechanów
Posty: 13 #5442482 Od: 2020-3-30
| Nawet powolne dodawanie gazu powoduje duszenie się przy 4tys. Gazniki po myjce czyściłem jeszcze zmywaczem i każda dysze z osobna. Kupilem drugie gaźniki bo w pierwszych nie dało się odkręcić śrub dawki mimo podgrzewania i działania chemi/poszło paliwo do silnika dlatego chaciałem ją zrobić,z tego co wiem stała trochę przed tym jak ja kupiłem. Przekładałem dysze, pływaki, porównywałem poziomy muszę porównać jeszce z serwisówką,przekładałem zaworki, membrany i nic. Silnik jest zdrowy kompresja jak w nowym. A ta ekologia? Może tam jest problem ona raczej ma coś z paliwem bądź powietrzem, może czegoś brakuje w dolocie. Sam nie wiem. Niby wszystko jest. |
| |
Filipek | 30.03.2020 21:54:48 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Malbork
Posty: 354 #5442490 Od: 2018-9-25
| Jeżeli chodzi o taki przypadek to bym szukał w gaźnikach jak piszą niektórzy przedmówcy. Dokładnie chodzi o dysze główna. co do czyszczenia myjka ultradźwiękową to nie wiem jaki czas i środki poświęcacie na to. Ja osobiście mam możliwość i robię to na myjce w pracy ale gaźniki są myte ok 7 godzin i zawsze efekt jest WOW. Nawet jeżeli moto stało kilka lat i gaźniki były w sorky zielone. Co do dławienia sposobu jaki opisujesz z zatykanie wlotu powietrza oznacza że silnik dostaje zła mieszankę paliwowo powietrzną i dlatego tak się dzieje. Teraz pytanie mieszanka jest za bogata czy za biedna??
_________________ "Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie." |
| |
Baca | 31.03.2020 10:29:44 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński
Posty: 894 #5442599 Od: 2014-10-11
| Pozwolę sobie wrzucić swoje przemyślenia . Objaw ewidentnie wskazuje na małą ilość mieszanki paliwowej. Mieszanka to powietrze i benzyna ,więc idźmy w tym kierunku . Skoro benzyna bez zaworka dochodzi ale również się dławi to pozostaje ścieżka powietrza . Ta ścieżka to filtr powietrza lub podciśnienie w gaźnikach . Skoro nie filtr powietrza to patrzałeś po przewodach podciśnienia ,bo te nam dają paliwo ?! Kółko się zamyka _________________ Pozdrawiam Baca #27872
Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą ! |
| |
pawulon | 31.03.2020 21:26:38 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Malbork
Posty: 426 #5442794 Od: 2018-3-25
| Myślę że po czyszczeniu,powinieneś zrobić synchronizację gaźników🤔, _________________ VRCC-39981
|