| |
Dziki1 | 26.11.2023 10:28:37 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Rzeszów
Posty: 9 #8132995 Od: 2023-9-20
| Witam jakie ciśnienie pompujecie przód tył w waszych Valkyriach tak żeby było komfortowo i bezpiecznie? |
| |
Jacek6 | 26.11.2023 11:04:32 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Opole
Posty: 192 #8133005 Od: 2023-8-27
| I ekonomicznie w miarę ,-) |
| |
Grzegorz | 26.11.2023 14:12:55 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1753 #8133028 Od: 2014-10-8
| Ja stosuję 2.5 atm. na przód i tył. Kiedyś trzymając się serwisowych zaleceń, zdarzyło mi się ząbkowanie tylnej opony. Od tego czasu podniosłem ciśnienie do 2.5 atm. i problem już nigdy nie wrócił. _________________ GRZEGORZ VRCC #25500
|
| |
Jacek6 | 26.11.2023 15:40:11 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Opole
Posty: 192 #8133058 Od: 2023-8-27
| 2,5 na tył to chyba standard przy wadze kierownika pow 90 kg ? |
| |
Sazad | 26.11.2023 15:40:41 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 34 #8133059 Od: 2022-4-19
| 2,3 przód i 2,5 tył |
| |
Grzegorz | 26.11.2023 17:15:00 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1753 #8133109 Od: 2014-10-8
| No nie. Fabryczna instrukcja zaleca po 2.25 kPa na przód i tył, czyli 2.22 atm. i takie właśnie ciśnienie stosowałem. _________________ GRZEGORZ VRCC #25500
|
| |
Dzej_dzej | 26.11.2023 19:42:54 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Kraków
Posty: 179 #8133148 Od: 2017-3-18
| O, to ja 2,5 przód, 2,8 tył. Tak gdzieś chyba wyczytałem i od lat tak jeżdżę. |
| |
Jacek6 | 26.11.2023 20:27:25 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Opole
Posty: 192 #8133155 Od: 2023-8-27
| Grzegorz pisze:
No nie. Fabryczna instrukcja zaleca po 2.25 kPa na przód i tył, czyli 2.22 atm. i takie właśnie ciśnienie stosowałem.
Moja instrukcja która była pod siedzeniem zaleca więcej na tył jak kierownik jest cięższy niż 90 kg. |
| |
Baca | 26.11.2023 20:35:46 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński
Posty: 894 #8133157 Od: 2014-10-11
Ilość edycji wpisu: 1 | Mam informację z serwisu opon , że opony Metzelera powinny mieć ciśnienie wyższe, od danych fabrycznych , o ok. 0,2 -0,3 atm , dla prawidłowego zużywania bieżnika _________________ Pozdrawiam Baca #27872
Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą ! |
| |
coolman111 | 26.11.2023 22:52:33 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Kobylnica
Posty: 58 #8133194 Od: 2023-1-23
| Przód 2,2 atm, a tył 2,5 atm bo zazwsze z plecaczkiem i zazwyczaj z bagażem. _________________ Pozdrawiam Darek.
Ogar200->,SR50->,M21W2->,XV1100->,GL1500C->,Jawa634
|
| |
Grzegorz | 27.11.2023 01:47:25 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: PL: TYCHY
Posty: 1753 #8133219 Od: 2014-10-8
| Dane z instrukcji polskojęzycznej:
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
Dane z instrukcji z USA:
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
I potwierdzam co napisał Baca, że Metzelery potrzebują większego ciśnienia !
_________________ GRZEGORZ VRCC #25500
|
| |
Jacek6 | 27.11.2023 07:10:11 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Opole
Posty: 192 #8133236 Od: 2023-8-27
| U mnie linki się nie otwierają, jakaś blokada, ale wiem co jest w mojej (USA) napisane :-) |
| |
Jacek6 | 27.11.2023 07:13:00 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Opole
Posty: 192 #8133237 Od: 2023-8-27
| Baca pisze: Mam informację z serwisu opon , że opony Metzelera powinny mieć ciśnienie wyższe, od danych fabrycznych , o ok. 0,2 -0,3 atm , dla prawidłowego zużywania bieżnika
To jest dość ciekawe, mamy coś robić dla bieżnika a bez znaczenia (dla producenta ważniejsza jest trwałość opony) jest jak się to ma do bezpieczeństwa i komfortu ... |
| |
Marek | 27.11.2023 08:18:18 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 672 #8133242 Od: 2017-4-13
| Panowie temat rzeka. Pogodzenie bezpieczeństwa związanego bezpośrednio z przyczepnością, odprowadzaniem ewentualnej wody, powierzchnią styku opony, komfortem związanym z twardością jest bardzo trudne do podania jednoznacznej wartości ciśnienia. Przy spokojnej jeździe nie ma to wielkiego znaczenia, miękka - twarda, kwestia komfortu, ząbkowania, oszczędności, przebiegu. Dopiero kiedy w ekstremalnej sytuacji zabraknie nam tych kilku procent które uchronią przed uślizgiem, skrócą drogę hamowania - właściwe ciśnienie okaże się kluczowe - szczególnie w przedniej oponie która zwiększa powierzchnię styku w fazie hamowania, skręcania. Dodatkowo pompowane powietrzem opony zwiększją ciśnienie wraz z rozgrzewaniem opony - tu azot robi robotę. Opony przez 25 lat też zrobiły pewien postęp - instrukcji do walca nikt nie aktualizuje. Można się posiłkować tym co podaje producent opony na etykiecie. Teraz Was zapytam - ile nabić? _________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
Sazad | 27.11.2023 09:28:55 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 34 #8133257 Od: 2022-4-19
Ilość edycji wpisu: 2 | spojrzałem na informacje dotyczące Avon Cobra Chrome, które sa bardzo popularne - 2,5 przód i 2,7 tył |
| |
Jacek6 | 27.11.2023 15:42:01 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Opole
Posty: 192 #8133354 Od: 2023-8-27
| Na etykiecie opony jest zalecane ciśnienie, czy max dopuszczalne ? |
| |
Jacek6 | 27.11.2023 15:51:13 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Opole
Posty: 192 #8133357 Od: 2023-8-27
| Wygląda na to, że w zasadzie nie ma żadnej istotnej różnicy dmuchamy powietrze czy azot, zwłaszcza w temperaturach dodatnich, w takich głównie na moto jeździmy http://dlibra.utp.edu.pl/Content/1041 |
| |
Sokol | 27.11.2023 18:27:29 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Andrychów
Posty: 507 #8133396 Od: 2020-3-15
| Panowie zamontowałem w sezonie czujniki ciśnienia na wentyle , przy jeździe autostradowej 140 km/h ciśnienie w oponie tył wzrosło o 0,6 BAR a przedniej 0,4 . Czyli na postoju mamy 2,5 a przy zapie..... 3,1 na tyle _________________ Sokół THE WORLD IS FLAT Falcon VRCC#40307 |
| |
Sazad | 27.11.2023 19:23:35 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 34 #8133417 Od: 2022-4-19
Ilość edycji wpisu: 1 | Sokol pisze:
Panowie zamontowałem w sezonie czujniki ciśnienia na wentyle , przy jeździe autostradowej 140 km/h ciśnienie w oponie tył wzrosło o 0,6 BAR a przedniej 0,4 . Czyli na postoju mamy 2,5 a przy zapie..... 3,1 na tyle
Jeżeli nie masz stalowych wentylów to radziłbym zdjąć czujniki tpms. Przy kątowych wentylach jakie są w walcu przy dużych prędkościach powstaje spore przeciążenie, które może urwać kominek a wiesz co to znaczy. |
| |
Sokol | 28.11.2023 12:05:13 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Andrychów
Posty: 507 #8133536 Od: 2020-3-15
| Sazad pisze: Sokol pisze:
Panowie zamontowałem w sezonie czujniki ciśnienia na wentyle , przy jeździe autostradowej 140 km/h ciśnienie w oponie tył wzrosło o 0,6 BAR a przedniej 0,4 . Czyli na postoju mamy 2,5 a przy zapie..... 3,1 na tyle
Jeżeli nie masz stalowych wentylów to radziłbym zdjąć czujniki tpms. Przy kątowych wentylach jakie są w walcu przy dużych prędkościach powstaje spore przeciążenie, które może urwać kominek a wiesz co to znaczy.
wentyle mam oryginał Honda no i trzymaczki do nich by się nie wyginały , czujniki są bardzo lekkie _________________ Sokół THE WORLD IS FLAT Falcon VRCC#40307 |