| |
utrinque | 04.03.2021 21:15:48 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Warszawa
Posty: 99 #7378037 Od: 2020-8-23
| Niedługo pierwszy rocznik produkcji 1996 będzie się kwalifikował do rejestracji na żółte tablice.
Czy ktoś z forumowiczów rozważa taką opcję?
Tu znalazłem trochę na ten temat: https://www.compero.pl/poradnik/rejestracja-na-zabytek
Zauważyłem, że Piotr Kawałek z Oldtimerbazar jeździł na zabytkowych blachach może do niego zadzwonię, ale on jest z Wrocławia.
https://www.youtube.com/watch?v=9sJ13FI_vtc
Tourer po zimie oblatany, pierwszy bak opróżniony. Byle się zrobiło trochę cieplej.
|
| |
Kapiszon | 05.03.2021 08:38:40 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Pszczyna
Posty: 180 #7383664 Od: 2014-10-15
| Mam zabytkowego VW Garbusa kabrio zarejestrowanego na zabytek.
NIE POLECAM.
Jedyne plus to to że nie potrzebuję robić corocznych badań technicznych. W przypadku kolizji (wypadku) odbudowa tylko na oryginalnych nowych częściach :-)
Minusy: Zakaz wyjazdów za granicę bez zezwolenia konserwatora zabytków Zakaz wykonywania jakichkolwiek zmian w pojezdzie Utrzymywanie pojazdu w idealnym stanie,bliskim fabrycznego. Zakaz sprzedaży za granicę. Każda zmiana właściciela,czy nawet adresu garażowania musi być uzgadniana z konserwatorem.
Podsumowując - jestem niby właścicielem ale nie mogę decydować o swojej własności.
|
| |
utrinque | 05.03.2021 10:07:00 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Warszawa
Posty: 99 #7384405 Od: 2020-8-23
| Dziękuję za info. |
| |
Sokol | 05.03.2021 14:04:32 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Andrychów
Posty: 507 #7386445 Od: 2020-3-15
Ilość edycji wpisu: 1 | Czyli wcale tak różowo nie jest z tymi żółtymi tablicami _________________ Sokół THE WORLD IS FLAT Falcon VRCC#40307 |
| |
Daro | 05.03.2021 16:09:50 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 283 #7387466 Od: 2014-10-13
| Kapiszon pisze:
Mam zabytkowego VW Garbusa kabrio zarejestrowanego na zabytek.
NIE POLECAM.
Jedyne plus to to że nie potrzebuję robić corocznych badań technicznych. W przypadku kolizji (wypadku) odbudowa tylko na oryginalnych nowych częściach :-)
Minusy: Zakaz wyjazdów za granicę bez zezwolenia konserwatora zabytków Zakaz wykonywania jakichkolwiek zmian w pojezdzie Utrzymywanie pojazdu w idealnym stanie,bliskim fabrycznego. Zakaz sprzedaży za granicę. Każda zmiana właściciela,czy nawet adresu garażowania musi być uzgadniana z konserwatorem.
Podsumowując - jestem niby właścicielem ale nie mogę decydować o swojej własności.
Krótko - kolego BZDURY piszesz. Teraz szczegóły -jest REJESTR i EWIDENCJA zabytków. Samochody są w EWIDENCJI zabytków, no chyba, że chodzi o auto, które było własnością Piłsudskiego czy JP2 - te są w REJESTRZE i faktycznie podlegają rygorystycznym przepisom. Pojazd w ewidencji możesz normalnie sprzedać i wyjechać nim za granicę. Jeśli auto ma więcej niż 50 lat lub jest znacznej wartości powinieneś wystąpić o zgodę do wojewódzkiego konserwatora i taką zgodę po tygodniu czy dwu bez problemu otrzymasz. To są jedyne ograniczenia dla aut będących w ewidencji zabytków. Nie musisz stosować oryginalnych części, możesz modyfikować auto by było zgodne z duchem epoki - np. wymienić silnik na większą pojemność, który był stosowany w podobnych generacjach modelu. Jeden przegląd bezterminowy to zaleta ale np. ubezpieczenie jest śmiesznie tanie - np. za auto z silnikiem 5.7 litra płacę 200 złotych na rok.
ps. obecnie mam 4 auta na żółtych tablicach a był moment, że miałem dwa razy tyle
Co do rejestracji Valca na zabytek - musi mieć 30 lat a nie 25, więc jeszcze trzeba trochę poczekać. |
| |
Sokol | 05.03.2021 16:18:58 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Andrychów
Posty: 507 #7387577 Od: 2020-3-15
|
Krótko - kolego BZDURY piszesz. Teraz szczegóły -jest REJESTR i EWIDENCJA zabytków. Samochody są w EWIDENCJI zabytków, no chyba, że chodzi o auto, które było własnością Piłsudskiego czy JP2 - te są w REJESTRZE i faktycznie podlegają rygorystycznym przepisom. Pojazd w ewidencji możesz normalnie sprzedać i wyjechać nim za granicę. Jeśli auto ma więcej niż 50 lat lub jest znacznej wartości powinieneś wystąpić o zgodę do wojewódzkiego konserwatora i taką zgodę po tygodniu czy dwu bez problemu otrzymasz. To są jedyne ograniczenia dla aut będących w ewidencji zabytków. Nie musisz stosować oryginalnych części, możesz modyfikować auto by było zgodne z duchem epoki - np. wymienić silnik na większą pojemność, który był stosowany w podobnych generacjach modelu. Jeden przegląd bezterminowy to zaleta ale np. ubezpieczenie jest śmiesznie tanie - np. za auto z silnikiem 5.7 litra płacę 200 złotych na rok.
ps. obecnie mam 4 auta na żółtych tablicach a był moment, że miałem dwa razy tyle
Co do rejestracji Valca na zabytek - musi mieć 30 lat a nie 25, więc jeszcze trzeba trochę poczekać.[/quote]
wnioskując po przeczytaniu Twojej rozpiski motocykle muszą być o 5 lat starsze niż samochody żeby je zarejestrować jako zabytek???? _________________ Sokół THE WORLD IS FLAT Falcon VRCC#40307 |
| |
Marek | 05.03.2021 17:04:48 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Biała Podlaska
Posty: 672 #7387972 Od: 2017-4-13
| Przepisy ustawy są niespójne i są tylko wytyczną, dlatego wielu wojewódzkich konserwatorów zabytków na własną rękę ustala inne kryteria, swoje własne. Na przykład w Warszawie, Poznaniu i Kielcach podwyższono próg wieku pojazdu do co najmniej 30 lat. Brak jednoznacznych przepisów oznacza, w jednym województwie taki sam pojazd jest wpisywany do ewidencji, w innym już nie.
Mają to poprawić ale chyba mają ważniejsze problemy.
Zainteresowanych odsyłam do bezpośredniego kontaktu z WKZ. _________________ VRCC #39900 Nikt nie jest idealny. Chyba że ja. |
| |
Kapiszon | 05.03.2021 18:55:59 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Pszczyna
Posty: 180 #7388951 Od: 2014-10-15
| Garbusa kabrio mam zarejestrowanego na żółtych tablicach od 1999 roku. Czyli 22 lata temu. I wtedy żeby w województwie śląskim zarejestrować na zabytek były takie wymagania jak napisałem powyżej.
Teraz może trochę się pozmieniało. Tu szczegóły
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
Ale rejestracja motocykla na zabytek jest bez sensu. Bo różnica w ubezpieczeniu motocykla zabytkowego a normalnego to tylko taniej o kilkadziesiąt zł.A badanie techniczne w sprawnym pojezdzie to też nie problem.
Oczywiście inaczej wygląda rejestracja zabytkowego samochodu.Czy kilku samochodów z dużymi silnikami.Tu na samych ubezpieczeniach można zaoszczędzić ładnych kilka tysięcy rocznie.Nie trzeba się martwić badaniami technicznymi.Oraz w pojazdach np z rynku amerykańskiego nie trzeba zmieniać oświetlenia.
Rejestracja Valkyrie na zabytek ZDECYDOWANIE NIE
|
| |
Daro | 06.03.2021 14:53:44 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 283 #7399099 Od: 2014-10-13
| Wiek dla motocykli samochodów jest ten sam i wynosi 30 lat. Można zarejestrować na zabytek młodszy pojazd ale musi spełniać inne kryteria, np. brał udział w wydarzeniu historycznym typu rajd czy wyścig. Jest też możliwość dopisania do istniejącej kolekcji młodszego pojazdu ale to indywidualnie ustala rzeczoznawca. Można też mając pojazd na żółtych tablicach przejść na normalne, białe. Również załatwia się to za pośrednictwem rzeczoznawcy. |
| |
Sokol | 06.03.2021 20:57:30 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Andrychów
Posty: 507 #7402201 Od: 2020-3-15
| czyli podsumowując wszystkie wpisy na temat rejestracji zabytków trzeba dać sobie spokój z pomysłem rejestracji Valkyrie jako zabytek. Skórka nie warta wyprawki
_________________ Sokół THE WORLD IS FLAT Falcon VRCC#40307 |
| |
Daro | 06.03.2021 21:04:02 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 283 #7402202 Od: 2014-10-13
| Sokol pisze: czyli podsumowując wszystkie wpisy na temat rejestracji zabytków trzeba dać sobie spokój z pomysłem rejestracji Valkyrie jako zabytek. Skórka nie warta wyprawki
Czy ja wiem? W przypadku Interstate, może powstać problem z przeglądem, z powodu lampy przedniej, której nie ma odpowiednika w wersji europejskiej. Na żółtych blachach to już nie problem. |
| |
Sokol | 06.03.2021 21:21:57 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Andrychów
Posty: 507 #7402339 Od: 2020-3-15
Ilość edycji wpisu: 1 | Daro jaki przegląd ????????? jaka lampa??? zapraszam do Andrychowa na przegląd wifi nie załatwię musisz przyjechać _________________ Sokół THE WORLD IS FLAT Falcon VRCC#40307 |
| |
Daro | 06.03.2021 21:29:09 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 283 #7402456 Od: 2014-10-13
Ilość edycji wpisu: 1 | Trzymam za słowo i być może w tym roku skorzystam... o ile nie sprzedam |
| |
Sokol | 06.03.2021 21:35:39 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Andrychów
Posty: 507 #7402459 Od: 2020-3-15
| a Ty skąd ?? w sumie nie ważne zapraszam 694487618. Daro nie sprzedawaj!!!!!!!!!!!!!!!! to piękna maszyna _________________ Sokół THE WORLD IS FLAT Falcon VRCC#40307 |
| |
Daro | 06.03.2021 21:59:31 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 283 #7402714 Od: 2014-10-13
| Sokol pisze:
a Ty skąd ?? w sumie nie ważne zapraszam 694487618. Daro nie sprzedawaj!!!!!!!!!!!!!!!! to piękna maszyna
Warszawa... a mam dwie - jedną chcę pogonić |
| |
Sokol | 07.03.2021 10:25:44 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Andrychów
Posty: 507 #7407479 Od: 2020-3-15
| widzę że sprężarkę chcesz pogonić _________________ Sokół THE WORLD IS FLAT Falcon VRCC#40307 |
| |
Baca | 07.03.2021 21:19:13 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Wisła - Śląsk Cieszyński
Posty: 894 #7411379 Od: 2014-10-11
| Jestem zdania , żółte tablice -niby trochę inne ale jednak nie zdecydowałbym się na zamianę , niby po co ? Jak znam życie ,jeżeli ktoś ( w domyśle ustawodawca ) w tym zacznie grzebać to nawet zielone papiery nie pomogą ,) _________________ Pozdrawiam Baca #27872
Jadąc motocyklem szepczą demony , anioły milczą ! |
| |
pawulon | 09.03.2021 20:47:29 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Malbork
Posty: 426 #7434422 Od: 2018-3-25
| Tu macie artykuł
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
_________________ VRCC-39981
|
| |
utrinque | 21.03.2021 12:27:54 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: PL: Warszawa
Posty: 99 #7555898 Od: 2020-8-23
| Piotr Kawałek z Oldtimerbazar twierdzi, że np. w województwie podlaskim, lubelskim można po 25 latach, w mazowieckim po 30. Pomaga w przygotowaniu papierów. Można się do pana Piotra dzwonić. Numer jest na stronie Oldtimerbazar. Piotr jeździł Valkyrie. Woli starsze i dużo lżejsze motocykle. Oglądam filmy na jego kanale. Ciekawie opowiada o historii i starych motocyklach, które restauruje. www.youtube.com/channel/UCc4WEQF956GeEGuVtypiZRg |