Klocki hamulcowe |
Grzegorz pisze: Tak z ciekawości, gdzie znalazłeś informację, że oryginalne klocki są organiczne ? Próbowałem szukać informacji w tym temacie, ale na nic nie trafiłem. To chyba logiczne, na pierwszy montaż nie wkładano sinterowych. W klockach organicznych skład mieszanki ciernej może być różny (zależy od producenta) ale we wszystkich tych klockach spoiwem mieszanki ciernej jest żywica. W sinterach żywicy brak. W pewnych przypadkach okładziny organiczne mogą się przegrzać i doprowadzić do wytopienia się żywicy, a to doprowadzi do zeszklenia powierzchni trącej i w tedy będzie kibel. Oczywiście że stare przewody gumowe należy wymienić w pierwszej kolejności na oplet. Natomiast wymiana zacisków to już nie jest takie chop siup. Prawdopodobnie pompa również będzie do wymiany na bardziej wydajną. Adaptery do zacisków też chyba będą potrzebne. I tak jak pisałem, wszystko zależy od jak jeździ kierownik. |