wymiana wydechów a synchronizacja gaźników |
Pawulon , wklejam opis ale bez gwarancji bo tłumaczyłem to swego czasu sam ,) w 2013r , powodzenia : Synchronizacja gaźników – Valkyrie UWAGA: przed wykonaniem poniższych czynności , silnik powinien posiadać temperaturę roboczą a motockl powinien być w płaszczyźnie poziomej . 1. Uruchomić silnik , zacisnąć wężyk podciśnieniowy cylindra nr 6 a następnie wyłączyć silnik . 2. Zdemontować wężyk podciśnieniowy z gardzieli cylindra nr 4 3. Zdemontować wężyk z gardzieli cylindra 3 4. Podłączyć wężyki od manometrów podciśnieniowych do gardzieli cylindrów nr 1 nr 3 nr 5 i nr4 5. Uruchomić silnik i na pokrętle wolnych obrotów ,pomiędzy 1 i 3 cylindrem ustawić wolne obroty na poziomie 900 + - 100 obr/min. 6. UWAGA : gaźnik nr 3 jest gaźnikiem wzorcowym dla pozostałych i nie jest regulowany ! 7. Odpowiednimi śrubami na listwie łączącej gaźniki (pod linką ssania ) dokonać synchronizacji gaźników : a. Sprawdzić czy pomiędzy wskazaniami gaźników a gaźnikiem nr 3 nie ma większej różnicy podciśnienia jak 40 mm Hg . Wyregulować podciśnienia . b. Kilkakrotnie wprowadzić silnik na wyższe obroty i ponownie wyregulować wolne obroty i sprawdzić synchronizację . c. Odłączyć wężyki manometrów podciśnienia i ponownie założyć zaślepki na wloty do gardzieli cylindrów nr 1 i nr 5 8. Wężyk podciśnieniowy z gardzieli gaźnika nr6 , zdjąć 9. Zaślepkę z gardzieli gaźnika nr 2 10. Wężyki z manometrów podciśnieniowych podłączyć do gardzieli gaźników nr 2 , nr4 ,nr6 i nr3 11. Uruchomić silnik i pokrętłem wyregulować wolne obroty jak w pkt 5 . 12. Sprawdzić różnice ciśnień pomiędzy gaźnikiem nr3 a pozostałymi tak ażeby nie była większa od wartości 40 mm Hg . 13. Śrubami , pod listwą od strony parzystych cylindrów , wyregulować podciśnienia w gaźnikach. 14. Silnik kilka razy wprowadzić na wyższe obroty ,ponownie sprawdzić wolne obroty i synchronizację . 15. Odłączyć wężyki od manometrów podciśnieniowych ,założyć zaślepkę na gardziel cylindra nr 2 a na cylindry nr 3 , nr 4 i nr 6 założyć ponownie wężyki . Z wężyka cylindra nr 6 usunąć zacisk . 16. Po zakończeniu i zmontowaniu listwy gaźników ,odstawić motocykl na nóżce bocznej na płaskiej powierzchni , uruchomić silnik na temperaturę roboczą i ponownie ewentualnie wyregulować wolne obroty . Polecam zastosowanie zegarów z gliceryną , na normalnym nie można odczytać wskazanie ponieważ okropnie skacze wskazówka . Sam osprzęt już coś kosztuje a wynik ??? nie zawsze mnie zadowalał |