wyciek paliwa wyciek paliwa, pomocy! |
Marek pisze: O jakim podciśnieniu w kraniku mówicie bo nie kumam ani trochę☹,, Marku, Dokładnie jak napisał Pablo112. Cyt: "W kraniku jest membrana która jak nie pracuje silnik zamyka przepływ paliwa przez kranik. Do kranika idzie wężyk z kolektora ( podciśnienie)." Czyli, że po uruchomieniu silnika w gumowym wężyku który jest podpięty do membrany przy kraniku, pojawia się podciśnienie, które z kolei zasysa membranę a ta otwiera przepływ paliwa do gaźników. Po wyłączeniu silnika (brak podciśnienia) membrana wraca do poprzedniego położenia i zamyka szczelnie otwór z wypływem paliwa. Reasumując, jeśli membrana jest sprawna (szczelna), to nie musisz fizycznie przekręcać kranika na "OFF" po każdej, zakończonej jeździe, możesz cały czasz mieć go w pozycji "ON". Pozycja "OFF" jest takim dodatkowy, mechanicznym zamknięciem kranika oraz zabezpieczeniem (np. przy dłuższym, zimowym postoju motocykla) przed niekontrolowanym wyciekiem paliwa. Jeśli membrana w kraniku jest nieszczelna lub pęknięta np. ze starości, to będzie problem z uruchomieniem silnika i dodatkowo mogą pojawić się wycieki paliwa z pod kranika. Jest to część, która z biegiem czasu się starzeje i ulega zniszczeniu, dlatego producent oferuje możliwość jej wymiany bez konieczności kupowania całego kranika. Zdjęcie poniżej: |